شماره کارت : 6037997164733801 حامد رحمانی | تلفن:۰۲۱۶۶۳۴۷۸۰۷
متر لیزری چیست؟

متر لیزری به وسیله ای گفته می شود که با استفاده از آن می توان طول، سطح، زاویه و غیره را اندازه گیری کرد.

یک وسیله دستی کوچک که فقط با زدن یک دکمه برای شما می تواند برای شما طول، حجم، مساحت، زاویه و یا حتی در بعضی از مدل ها رابطه فیثاغورثی را هم محاسبه کند.. با استفاده از متر لیزری می توان نسبت به تعیین فاصله اجسام از یکدیگر نیز اقدام کرد.نحوه عملکرد این دستگاه به گونه ای است که با استفاده از زمان رفت و برگشت یک پالس لیزر به هدف، می توان فاصله مورد نظر را اندازه گیری کرد. این وسیله نمونه ای از وسایل پرکاربرد می باشد و بسته به کاربرد آن از نمونه های مختلفی برخوردار می باشد. ارسال نور به هدف و بازتاب آن به «زمان پرواز» معروف است. این اصل مبتنی بر این واقعیت است که نور لیزر با سرعت نسبتاً ثابت در جو زمین حرکت می‌کند. نور بازتاب شده به دستگاه، توسط کامپیوتر مسافت مورد نظر را محاسبه می‌کند.سرعت نور 300 هزار کیلومتر در ثانیه است، بنابراین برای حل اختلافات یک سانتی‌متر، متر لیزری باید فواصل زمانی را در میلیاردیم ثانیه اندازه‌گیری کند؛ اما نگران نباشید! این فناوری کاملاً ثابت و قابل اعتماد است! یک متر لیزری می‌تواند فواصل تا 30 متر را با دقت ±3 میلی‌متر اندازه گیری کند.

اندازه‌گیری فاصله با متر لیزری آسان است، مسلماً برای فواصل بزرگ‌تر نیز عملکرد بسیار بالایی دارد، بدون خم شدن و حتی افتادگی! هیچ خطایی در زمینه خوانش اشتباه فاصله وجود ندارد. متر لیزری سرعت بسیار سریع‌تری دارد، فقط کافی است سمت دیگر لیزر را به سمتی نشانه بگیرید و کلیک کنید و نتیجه را در مقابل صفحه مشاهده خواهید کرد. کار فقط در کسری از زمان استفاده از آن انجام می‌شود.نیازی نیست که به این طرف و آن طرف بروید یا در انتهای دیگر فرد دیگری متر را در دست داشته باشد. دیگر نیازی ندارید که در یک دست دیگر کاغذ و خودکار را بگیرد و مقادیر را یادداشت کنید. با صفحه نمایش با نور پس زمینه و نقطه لیزر، می‌توانید از متر خود در شرایط نوری نسبتاً کم نیز استفاده کنید.

دقت متر لیزری به پالس برگشتی به دستگاه بستگی دارد. با وجود اینکه بین‌های لیزر که وظیفه تاباندن نور لیزر را بر عهده دارند، بسیار باریک و انرژی بالایی دارند، اما همچنان تحت تأثیر افکت‌های جوی که باعث پراکندگی و ضعف نور می‌شوند، هستند. این تأثیرات جوی باعث می‌شود اندازه‌گیری فاصله در یک محدوده سبز یا فواصل بیش از یک کیلومتر با دقت کمتری انجام شود.
همچنین، اجسام مختلف نور را را با شدت متغیری منعکس می‌کنند. موادی که تمایل به جذب یا پراکنده کردن نور دارند، احتمال برگشت نور به دستگاه فرستنده را کاهش می‌دهند. در این صورت باید از دستگاهی با امکان جابجایی فاز استفاده کرد.

به‌طور کلی لیزرها انواع مختلف و زیادی دارند که وجه تمایز و دسته بندی انواع لیزرها را پارامترهایی از قبیل نوع محیط فعال (محیطی که عمل لیزر زایی یا به عبارتی تقویت در آنجا انجام می‌گیرد که می‌تواند جامد، مایع و گاز نیز باشد) و نوع ساختار و شرایط فیزیکی حاکم بر آن تعیین می‌کند. لیزرها هم می‌توانند به‌صورت پالسی و هم پیوسته کار کنند که بستگی به هدف و کاربردمان دارد.کاربرد لیزر بسیار گسترده هست و با توجه خصوصیات منحصر به فرد آن هر روز کاربردهای بیشتری برایش می‌توان متصور شد. رایتر و بلوری منزل شما دارای این تکنولوژی هست، پرینترهای لیزری هم همین‌طور، بارکد خوان‌های فروشگاه‌ها هم از لیزر استفاده می‌کنند و در کارهای بی‌شماری مانند جراحی چشم و جوشکاری‌های میکرومتری گرفته تا آشکار سازی مواد تشکیل شده کهکشان‌های دور دست از لیزر استفاده می‌شود.با توجه به اینکه گاهی محاسبه‌ی بعضی فواصل می‌تواند سخت یا پر دردسر و خطرناک جلوه کند متر لیزری امنیت شما را فراهم خواهد کرد برای مثال اندازه‌گیری سقف‌های بلند در پروژه‌های وسیع یا در صنایع مهم دیگر که لوله‌های ورودی و خروجی در زیر زمین تعبیه شده متر لیزری به شما کمک می‌کند تا با امنیت بیشتری به کار خود ادامه دهید.

استفاده از متر لیزری در فعالیت های ساختمانی به منظور نصب و تراز کردن فریم و ستون های ساختمانی، نصب انواع المان های ساختمانی هم چون کابینت و قفسه ها، اجرای فعالیت های مرتبط با دکوراسیون داخلی هم چون نصب کاغذ دیواری، پارتیشن بندی و نصب دیوارهای کاذب، تنظیم و بررسی هم راستا بودن درب و پنجره، نصب سقف کاذب و رابیتس بندی، نصب کلیه اتصالات برقی هم چون کلید و پریز و لوستر و غیره صورت می گیرد.

 

نحوه ارسال کالا

روش پرداخت کالا

پیگیری سفارشات

لوگوی شبکه اجتماعی واتس آپ
پشتیبانی آنلاین ابزارگلد از طریق واتساپ

جهت سهولت در امر پاسخگویی به شما بازدیدکنندگان گرامی، با راه اندازی پشتیبانی آنلاین، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

هرگونه سوال در خصوص محصولات و... را از طریق واتساپ با ما در میان گذارید.

ارسال پیام به واتس آپ از طریق موبایل
ارسال پیام به واتس اپ از طریق مرورگر