شماره کارت : 6037997164733801 حامد رحمانی | تلفن:۰۲۱۶۶۳۴۷۸۰۷
فازمتر

فازمتر یا فازنما، وسیله ای برای تشخیص وجود ولتاژ الکتریکی است.

فازمتر که به صورت تخصصی به آن فازنما هم گفته می شود، یک وسیله به شکل پیچ گوشتی های معمولی است کهبرای سفت کردن پیچ می توان استفاده کرد اماکارکرد اصلی آن برای تست کردن وجود جریان برق یا همان ولتاژالکتریکی است.

این ابزار از قدیم در هر جعبه ابزاری مورد استفاده بوده است. یکی از انواع فازمترها، نوع چراغ دار آن است. مدل های چراغ دار همان انواع معمولی می باشند که از گذشته تا به امروز مورد استفاده قرار گرفته اند. ساختار آن از یک میله، یک چراغ، و یک مقاومت تشکیل شده است. فازمتر در اصل از یک مدار باز تشکیل شده است. این مدار برای بسته شدن به یک رسانا نیاز دارد که این رسانا بدن شما می باشد. تا بتواند از طریق رسانا جریان را به زمین متصل کند.زمانی که سر فازمتر را می خواهید به پریز وصل کنید، دستتان باید در انتهای فلزی فازمتر قرار بگیرد. اگر فازمتر به فاز وصل شده باشد اختلاف پتانسیل به وجود می آید و چراغ روشن می شود. اما اگر سیم نول باشد، هیچ اختلاف پتانسیلی ایجاد نمی شود و جریانی هم وجود ندارد و چراغی هم روشن نمی شود. و لامپ فازمتر خاموش باقی می ماند.

در کاربرد فازمتر یک انتهای میله فلزی استوانه ای به عنوان پیچ گوشتی مسطح طراحی شده است، اما قسمت اصلی میله در داخل بدنه شفاف عایق بندی شده قرار دارد. این کمک می کند تا جریان خط به سمت مقاومت جریان یابد.

فازمتر درنوع های مختلف از جمله دو نوع پشت ذغالی و پشت دکمه ای در بازار وجود دارد بعضی از آن ها ذره بین یا لنزی  بر روی دستشان وجود دارد که نور لامپ نئونی را به خوبی نشان می دهد.فازمتر در برندهای مطرح فیلیپس و اسرام و ... در مدل های دیجیتال و معمولی تولید می شود. کاربرد فازمتر نوع دیجیتال بگونه ای است که وات و ولت را بخوبی برای شما نشان می دهد فازمترهای دیجیتال تفاوت زیادی با دیگر مدل‌های این ابزار دارند، این وسیله الکترونیکی بوده و میزان ولتاژ و اندوکتانس را بر روی صفحه نمایش کوچکی که دارد نشان می‌دهد. چراغ های قدیمی فازمترها از همان لامپ های معمولی کم نوری هستند که به سختی می توان روشن یا خاموش بودن آن ها را تشخیص داد. البته انواع جدید فازمتر در حال حاضر تغییر زیادی کرده اند. دیگر لامپ آن ها از انواع معمولی نیست، بلکه از لامپ های نئون با ولتاژ بالا هستند. روشنایی آن ها در طول روز و در هوای روشن نیز قابل تشخیص است. علاوه بر تشخیص نور در هوای روشن، قابل تعویض هم می باشند.

نحوه ارسال کالا

روش پرداخت کالا

پیگیری سفارشات

لوگوی شبکه اجتماعی واتس آپ
پشتیبانی آنلاین ابزارگلد از طریق واتساپ

جهت سهولت در امر پاسخگویی به شما بازدیدکنندگان گرامی، با راه اندازی پشتیبانی آنلاین، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

هرگونه سوال در خصوص محصولات و... را از طریق واتساپ با ما در میان گذارید.

ارسال پیام به واتس آپ از طریق موبایل
ارسال پیام به واتس اپ از طریق مرورگر