شماره کارت : 6037997164733801 حامد رحمانی | تلفن:۰۲۱۶۶۳۴۷۸۰۷
کمپرسور باد

کمپرسور باد یک ماشین ارزشمند است که در زمینه‌های مختلف از جمله صنعت، لوازم خانگی و لوازم پزشکی کاربرد دارد. 

کمپرسور باد به ماشینی گفته می شود که با استفاده از یک موتور الکتریکی یا موتور گازی وسیله ای را کنترل می کند که حجم هوای پیش رونده را مکیده و هر حجم هوا را در یک نقطه محدود بسته بندی می کند تا هوای با فشار بالا را به مخزن منتقل کند.کمپرسور هوا یکی از قدرتمندترین ابزار برای تامین نیروی لازم برای کار با ابزارآلات بادی میباشد.از کمپرسورهای بادی برای استفاده ابزارآلات مانند انواع میخکوب و چکش ها و منگنه کوب های بادی و پیستوله های رنگ پاش بادی،پرچ کن ها و… به کار می رود.کمپرسورهای باد بر اساس حجم مخزن دسته بندی می شوند.مدلهایی که سبک تر هستند قابلیت حمل دارند و کمپرسورهای سنگین تر نیز اکثرا دارای چرخ برای حمل کردن هستند.حجم کمپرسور یکی از عوامل بسیار مهم برای انتخاب آن می باشد.هر چه مخزن باد بزرگ تر باشد حجم باد خروجی بیش تر می شود در نتیجه نیروی بیش تری تامین می شود.مینی کمپرسورها برای باد کردن چرخ ماشین، دوچرخه، توپ های ورزشی، قایق ها و تخت های بادی و هرگونه وسایل بادی که نیاز به نیرویی بیش تری از نیروی انسان دارد، مانند انواع وسایل تفریحی بادی،کاربرد فراوان دارند. زمانی که در سفر هستید و لاستیک ماشین شما پنچر می شود و تا رسیدن به تعمیرگاه و آپاراتی فاصله زیادی دارید یک مینی کمپرسور به کار می آید، چرا که می توان باد لاستیک را تنظیم کرد تا زمانی که به جای مناسب برای تعمیر اساسی برسید.

 کمپرسور باد با اهداف مختلفی  تولید و بر اساس معیارهای مختلفی نیز دسته‌بندی می‌شود. اگر در تولید کمپرسور باد  دقت لازم انجام نشود ممکن است موجب خسارت‌­های فراوان شود، کمپرسور باد در بسیاری از سیستم‌ها مثلا هواپیماها، خودروها و حتی کشتی‌ها استفاده می‌شود، اگر در این دستگاه‌ها این قطعه معیوب باشد، امکان آسیب و حتی احتراق نیز وجود دارد. کمپرسورهای هوا بر اساس نوع انتقال انرژی، عملکرد و ظاهر به دسته‌های متنوعی تقسیم شده‌اند، که از آن‌ها می‌توان به کمپرسور باد ثابت، پنکیکی، یخچالی، اویل فری، استوانه‌ای، دینامیک، جریان مثبت، پیستونی، شعاعی، محوری، دو مخزنه و کمپرسور پرتابل اشاره کرد.

کمپرسورهای باد به لحاظ مکانیزم عملکرد ، نوع استفاده ، حجم تولید هوای فشرده و... به چندین دسته مختلف طبقه بندی می شوند که به عنوان مثال میتوان به کمپرسورهای صنعتی اسکرو ، کمپرسورهای پیستونی ، کمپرسورهای یخچالی (محوری) ، کمپرسوهای سانتریفیوژ (توربو) و انواع و اقسام بسیار متفاوت دیگر نام برد که در اندازه ها و کاربردهای بسیار متفاوتی از آنها استفاده میشود .برای مثال درون آکواریوم شما برای تولید اکسیژن در آب از یک کمپرسور کوچک استفاده میشود یا برای بهبود احتراق و اکسیژن رسانی بیشتر در محفظه احتراق موتورخودروهای اسپرت از یک کمپرسور سانتریفوژ موسوم به توربو شارژر استفاده میکنند. ما در ادامه به بررسی انواع کمپرسورهای پیستونی خواهیم پرداخت که در استفاده های کارگاهی و خانگی از مناسب ترین و بهترین نوع کمپرسورهای موجود می باشند و برای بکار گیری از ابزارهای بادی و پنوماتیک در کارگاه ها بیشتر از این نوع کمپرسور استفاده می کنند.

نحوه ارسال کالا

روش پرداخت کالا

پیگیری سفارشات

لوگوی شبکه اجتماعی واتس آپ
پشتیبانی آنلاین ابزارگلد از طریق واتساپ

جهت سهولت در امر پاسخگویی به شما بازدیدکنندگان گرامی، با راه اندازی پشتیبانی آنلاین، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

هرگونه سوال در خصوص محصولات و... را از طریق واتساپ با ما در میان گذارید.

ارسال پیام به واتس آپ از طریق موبایل
ارسال پیام به واتس اپ از طریق مرورگر