شماره کارت : 6037997164733801 حامد رحمانی | تلفن:۰۲۱۶۶۳۴۷۸۰۷
تفاوت سمپاش موتوری و دستی

سمپاش وسیله‌ای است که با هدف توزیع و پاشیدن یکنواخت مواد سمی و شیمیایی به کار می‌رود.یکی از کارهایی که برای حفظ و نگهداری گیاها ...

 

یکی از کارهایی که برای حفظ و نگهداری گیاهان،محیط زیست و کاربر در مزارع،باغچه و باغات و هرجایی که با انواع گیاهان کار می شود، انجام می شود،استفاده از آفت کش ها و سموم برای از بین بردن آن ها می باشد.برای این کار از دستگاه های سم پاش استفاده می شود.سمپاش یک مخزن دارد که آن را از سموم به نسبت و ترکیب مناسب پر می کنند و بسته به نوع آن از نازل خروجی آن به سمت گیاهان مورد نظر می پاشند.از سم پاش نه تنها برای پاشش سم بلکه برای مصرف بهینه و تسریع در سم پاشی استفاده می شود.سموم با اشکال مختلف می توانند استفاده شوند،به صورت خالص،به همراه یک حلال که غالبا آب است،به صورت گردپاشی و به صورت گرانول پاشی . توزیع مایعات سمی و شیمیایی با غلظت کمتر از دوز مصرفی گیاه، نیاز کامل برای از بین بردن آفات یا علف‌های هرز را برطرف نمی‌کند. همچنین توزیع با غلظت بیشتر از دوز مصرفی نیز صرف‌نظر از اینکه خرج اضافی روی دست باغبان یا کشاوز می‌گذارد می‌تواند موجب افزایش ریسک آلودگی آب‌های زیرزمینی و محیط زیست شود. بنابراین استفاده از سمپاش برای پاشیدن سم و مواد شیمیایی به صورت یکنواخت، ضروری و اجتناب‌ناپذیر است. سمپاش ها به شکل ها و ابعاد مختلف ساخته می شوند. در سطوح کوچک از سمپاش های دستی، سمپاش استوانه ای و یا سمپاش پشتی غیرموتوری استفاده می شود.

سمپاشی باغ‌ها، مزرعه‌ها، درختان، گیاهان و حتی ساختما‌ن‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. چرا که با دفع آفات و حشرات موذی می‌توان محصولات کشاورزی و باغات را حفظ کرده و در بالاترین کیفیت آن‌ها را عرضه کرد. این امر موجب ارتقاع سطح بهداشت و و نابودی آفات گردیده و نقش بسیار مهمی در سلامت افراد، از طریق تامین بهترین محصول با بالاترین کیفیت را دارد.مصرف کننده هنگام خرید سمپاش با انواع و اقسام متعددی از سمپاش از نظر نوع سم، مقدار سم، ظرفیت مخزن، نوع آفت، روش سمپاشی و شرایط مختلف باغات و مزارع روبرو می‌شود که هر یک کاربرد و کارایی خاص خود را دارد. انتخاب سمپاشی که با توجه به کارایی، مطابق انتظارات و نیاز مصرف کننده باشد، حائز اهمیت است.

انواع سمپاش ها

سم پاش شارژی

در زمینه سمپاشی و آفت زدایی زمین های زراعی یکی دیگر از دستگاه هایی که بسیار پرمصرف و پرکاربرد است، سمپاش شارژی می باشد. با توجه به این که سمپاش های دستی قدرت و توان کافی برای سمپاشی کردن زمین های زراعی و باغ های گسترده را ندارند، شما می توانید در این گونه زمین ها از سمپاش های شارژی برای سمپاشی کردن بخش وسیعی از زمین بهره ببرید.در نحوه کاربرد سمپاش شارژی می توان گفت که این دستگاه با بکار بردن نیروی باطری کار می کند و شما می توانید تا ۸ ساعت به طور مداوم از دستگاه استفاده کنید و در صورت تمام شدن شارژ باطری باید مجددا آن را شارژ کنید. از انواع سمپاش شارژی می توان به دو نوع سمپاش شارژی تک کاره و دو کاره اشاره کرد، که شما با توجه به نیاز خود می توانید هر یک از آن ها را خریداری کنید.

سم پاش‌ فشاری

این نوع سمپاش‌ها همان سمپاش‌های تلمبه‌ای هستند، که از یک مخزن و یک پمپ پیستونی ساده تشکیل شده است. برای سم‌پاشی با این دستگاه باید ابتدا دو سوم حجم مخزن را از مایع سم پر کرد و سپس تلمبه زد، هوا در داخل مخزن و بالای مایع حبس می‌شود، سپس با باز کردن شیر خروجی سم با فشار ثابتی از مخزن خارج می‌شود، این نوع سم‌پاش در گروه سمپاش‌های باغی قرار دارد.

 سم پاش‌ فرغونی

سمپاش فرغونی شبیه فرغون است و به همین دلیل در ایران به این نام معروف شده‌اند. این سمپاش‌ها دارای حجم بین 50 تا 200 لیتر بوده و برای سمپاشی درختان میوه و درختچه‌های زینتی بلند و فضاهای سبز و گلکاری شده مورد استفاده قرار می‌گیرند.
نیروی محرکه تلمبه سمپاش فرغونی توسط یک موتور بنزینی با قدرت 3 تا 10 اسب بخار تامین می‌شود. با این قدرت، امکان پاشیدن سم با طول بیش از 15 متر امکان‌پذیر می‌شود. میزان پاشش هم حدود ١ تا ٣ لیتر در دقیقه است.

سم پاش دستی

نحوه کار سمپاش دستی به این صورت است که با یک دست خود دستگیره حمل سمپاش را گرفته و آن را حمل و با دست دیگر به اهرم پمپ فشار وارد می‌کنند. این فشار می تواند بسته به مدل سمپاش به صورت ثابت یا متناوب باشد.
از سمپاش های دستی که با فشار متناوب دست (ترکیب فشار و مکش) کار می‌کنند می‌توان به سمپاش ماشه‌ای، سمپاش لوله‌ای دستی (شیپوری)، سمپاش گلخانه‌ای دستی و امشی اشاره کرد. ظرفیت مخزن سمپاش دستی از چند لیتر بیشتر (زیر 10 لیتر) تجاوز نمی‌کند. از سمپاش دستی برای سمپاشی سطوح و فضاهای کوچک همچون باغچه های منازل و باغ‌های کوچک استفاده می‌شود.

نکات ایمنی پس از سمپاشی

  1. کارگر سمپاش باید پس از پایان کار استحمام نموده، لباس خود را عوض کند.
  2. اگر پس از سمپاشی بارندگی صورت گیرد سمپاشی باید تکرار شود.
  3. ظروف خالی سم را له کرده و مدفون نمایید.
  4. دستگاه سمپاشی پس از خاتمه کار شسته و خشک نموده.
  5. از ورود اطفال و حیوانات اهلی به منطقه سمپاشی شده جلوگیری نمایید.
  6. مناطق سمپاشی شده باید توسط تابلوهای نصب شده مشخص شوند.

 

نحوه ارسال کالا

روش پرداخت کالا

پیگیری سفارشات

لوگوی شبکه اجتماعی واتس آپ
پشتیبانی آنلاین ابزارگلد از طریق واتساپ

جهت سهولت در امر پاسخگویی به شما بازدیدکنندگان گرامی، با راه اندازی پشتیبانی آنلاین، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

هرگونه سوال در خصوص محصولات و... را از طریق واتساپ با ما در میان گذارید.

ارسال پیام به واتس آپ از طریق موبایل
ارسال پیام به واتس اپ از طریق مرورگر