شماره کارت : 6037997164733801 حامد رحمانی | تلفن:۰۲۱۶۶۳۴۷۸۰۷
میخکوب و منگنه کوب

میخکوب بادی یکی از ابزارهای پراستفاده در صنعت چوب و نجاری و ...

میخکوب بادی یکی از ابزارهای پراستفاده در صنعت چوب و نجاری و به‌خصوص نصب سازه‌های چوبی در پروژه‌های ساختمانی است. از میخکوب بادی می‌توان برای اتصال دو قطعه چوبی به هم و حتی اتصال تخته‌ها و پروفیل‌های چوبی به دیوار گچی استفاده کرد. به‌عنوان مثال برای نصب دیوار پوش های چوبی مانند لمبه و نصب قرنیز کف به دیوار گچی از میخکوب بادی استفاده می‌شود.

منگنه و میخکوب بادی 2 ابزار بسیار پرکاربرد در صنعت نجاری، مبل‌سازی، کابینت‌کاری و سایر حرفه‌های صنعت چوب هستند.این 2 ابزار بادی در کلیه کارهای مرتبط با صنعت چوب بسیار پرکاربرد و محبوب است.در کارهای سنگین و تخصصی مانند نجاری و مبلمان‌سازی استفاده از یک چکش و میخ ساده تقریبا طاقت فرساست؛ برای همین استفاده از یک ابزار که سرعت میخکوبی یا منگنه‌کوبی را بالا ببرد لازم است. انواعی از میخکوب‌ها و منگنه‌کوب‌های برقی و بادی ساخته شده است که هر کدام مزایای خاص خود را به همراه دارد. با وجود آنکه هر دو نسخه میخکوب‌ها و منگنه‌کوب‌های بادی و برقی عملا یک کار را انجام می‌دهد، اما میخکوب‌های بادی نسبت به نوع برقی خود دارای قدرت و سرعت بالاتری هستند. این میخکوب‌ها میخ را کاملا در سطح کار فرو می‌برند و دیگر نیازی به چکش‌کاری احتمالی، همچون میخکوب‌های برقی، پس از استفاده از دستگاه، نیست.

*از مهم ترین نکاتی که باید در هنگام استفاده از میخکوب بادی به یاد داشته باشیم، ایمنی کار با این ابزار است.به طوری که گاها به مانند یک اسلحه گرم خطرآفرین است. به هیچ عنوان برای شوخی یا سرگرمی به طرف کسی گرفته نشود.

منگنه کوب بادی چیست ؟
منگنه کوب بادی از طریق فشار هوا کار می کند و منگنه کردن به وسیله اهرمی که در زیر دستگاه ساخته شده انجام می شود و باید گفت که قدرت منگنه کوب های بادی نسبت به منگنه کوب های دیگر بسیار زیاد است چرا که می تواند سوزن 8 میلی متری را در یک چوب نرم فرو کند . همانطور که گفته شد قدرت منگنه زن های بادی از طریق هوای فشرده تامین می شود این هوای فشرده ، از طریق شلنگ ها ی تلفنی به دستگاه منگنه کوب انتقال می یابد . در منگنه زن های بادی ، در ابتدا و انتهای شلنگ بست های مخصوصی وجود دارد که یکی از آن ها به کمپرسور و دیگری به انتهای ابزار منگنه کوب متصل می شود . دستگاه منگنه کوب پنوماتیک برای ساخت قطعاتی که نیاز به چسب ندارند استفاده می شود .

میخ کوب چیست ؟ 

این ابزار دارای میخ‌های بسیار نازک و ظریف بوده و به آسانی داخل چوب سخت، چوب نرم، پلای وود و دیگر مصنوعات چوب مانند ام دی اف نفوذ می‌کند. قسمت انتهای میخ بسیار کوچک و ظریف بوده و سوراخ ریزی داخل کار ایجاد می‌کند که با کمی فیلر به راحتی می‌توان آن را مخفی کرد. این دستگاه هیچ‌گونه ترک یا شکستگی در قرنیز ایجاد نمی‌کند و قدرت نگهداری بالاتری نسبت به چسب دارد.

انتخاب مشخصات، سطح قدرت، و ظرفیت نگهداری میخ در میخ‌کوب‌ها با توجه به نیازهای کاربر همواره امری مهم و ضروری است. میخ‌کوب‌های مختلفی در بازار وجود دارد که هر یک به نحوی خاص به کوبیدن میخ بر روی سطوح مورد نظر می‌پردازند.

برخی از مدل‌های میخ کوب به یک گیره نگهدارنده مجهز هستند که به کاربر این امکان را می‌دهد تا از این طریق با ابزار را بر روی سطح مورد نظر ضربه زده و دو سطح را به یکدیگر متصل کند. با هر ضربه به ابزار یک میخ از آن خارج می‌شود. این مدل میخ کوب‌ها انتخاب مناسبی برای کارهای تولیدی به حساب می‌آیند.

برخی از میخ کوب ها، با قرار دادن دستگاه بر روی سطح مورد نظر و کشیدن ماشه فعال می‌شوند. کار با این نوع میخ کوب‌ها به کمی تمرین نیاز دارد تا کاربر بتواند به راحتی پیش از بلند کردن ابزار، دو سطح را بوسیله میخ به یکدیگر متصل کند.برای کوبیدن میخ در کارهای ظریف، باید از ابزاری با یک عملکرد ساده استفاده کرد تا با هر بار کشیدن ماشه دستگاه یک میخ از آن بیرون بیاید. بهترین نمونه این ابزارها یک منگنه کوب است که خروج میخ از آن به همین سادگی است.

حتما هنگام خرید یکی از ملاک های خود را ایمنی دستگاه قرار دهید چرا که با توجه به این که کار این دستگاه پرتاب شی نوک تیز است. حتما در کنار خرید این محصول از خرید دستکش و عینک ایمنی نیز غافل نشوید تا هنگام کار با این دستگاه خطری شما را تهدید نکند. و از پوشیدن لباس های گشاد نیز هنگام کار با این دستگاه بپرهیزید چرا که احتمال منگنه شدن لباس شما با سطح مورد نظر وجود دارد.

 

نحوه ارسال کالا

روش پرداخت کالا

پیگیری سفارشات

لوگوی شبکه اجتماعی واتس آپ
پشتیبانی آنلاین ابزارگلد از طریق واتساپ

جهت سهولت در امر پاسخگویی به شما بازدیدکنندگان گرامی، با راه اندازی پشتیبانی آنلاین، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

هرگونه سوال در خصوص محصولات و... را از طریق واتساپ با ما در میان گذارید.

ارسال پیام به واتس آپ از طریق موبایل
ارسال پیام به واتس اپ از طریق مرورگر