شماره کارت : 6037997164733801 حامد رحمانی | تلفن:۰۲۱۶۶۳۴۷۸۰۷
اینورتر جوشکاری

 اینورتر یک سیستم الکترونیکی است که ولتاژ را تنظیم می کند.

جوشکاری چیست ؟

منظور از جوشکاری متصل کردن دو قطعه فلزی به یکدیگر به صورت دائمی است. طی این فرآیند همان فلز یا فلزی همگون ذوب میگردد و سپس دو قطعه مورد نظر به یکدگیر چسبانده میشوند. البته برای این کار تشخیص نوع متریال بسیار اهمیت دارد و این ارزیابی وابسته به محاسبات گسترده و پیچیده ای است. تجهیزات جوشکاری نیز متناسب با همین محاسبات و نیازهای این کار طراحی و تولید میشوند. ، از این علم در صنایع متفاوتی مثل هوافضا، نفت و گاز، اتومبیل و کشتی سازی، کارهای زیر ساختی و … استفاده میگردد. نوع جوشکاری در هر کدام از این صنایع نام برده شده متفاوت است. از این رو تجهیزات نیز با یکدیگر فرق میکنند.

دستگاه جوشکاری در دو نوع جریان‌های ثابت و ولتاژ ثابت وجود دارند. که هر کدام از آنها با ثابت نگه داشتن جریان و یا ولتاژ، کار متفاوتی را انجام می‌دهند. جریانی که در این دو نوع دستگاه استفاده می‌شود، می‌تواند متناوب یا مستقیم باشد. در دستگاه‌های جوش تامین انرژی مورد نیاز از طریق دستگاه منبع مولد نیرو به روش‌های مختلفی صورت می‌گیرد. پیش از آنکه با دستگاه اینورتر آشنا شویم، خوب است با انواع دستگاه‌های جوشکاری که در قدیم از آنها استفاده می‌شد، نیز آشنا شویم و به اهمیت ساخت دستگاه اینورتر جوش پی ببریم. یکی از ساده‌ترین انواع دستگاه‌های جوشکاری ترانسفورماتور‌ها بودند که جریان متناوب با شدت کم و ولتاژ بالا را به جریان الکتریکی با شدت بالا و ولتاژ کم تبدیل می‌کردند. این نوع دستگاه‌های جوش در انواع مختلفی وجود داشتند، اما امروزه به دلیل اینکه سنگین هستند و مصرف برق آنها اصلا مقرون به صرفه نیست، ترجیحا مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

دستگاه های جوشکاری، انواع مختلفی دارند و خب کاربرد و ویژگی‌های هر کدام از آنها هم با دیگری متفاوت است. در این بین چند سالی است که دستگاه جوش اینورتر در بازارهای صنعتی خودش را در دل مخاطبان جای کرده و توجه صنعتی‌ها را به دست آورده است.بعضی از دستگاه های جوش اینورتر با جریان برق شهری یا AC و برخی دیگر با هر دو جریان برق شهری و متناوب (DC) کار می‌کنند.فناوری متفاوت دستگاه جوشکاری اینورتر در فرآیند استفاده از برق در جهت ایجاد نیرو لازم برای ذوب کردن الکترود، باعث شده اندازه آنها نسبت به دستگاه های قدیمی کوچک‌تر شده و هزینه تولیدشان هم کمتر شود.

با استفاده از تکنولوژی‌های جدید برای تولید اینورتر جوشکاری، ساخت این دستگاه‌ها مقرون به صرفه‌تر شده است و همین امر موجب کاهش هزینه خرید اینورتر جوشکاری شده است. از مهمترین مزایای اینورتر جوشکاری این است که برای استفاده، الزامی به استفاده از برق سه فاز و صنعتی نیست و با استفاده از برق شهری می‌توان از این دستگاه استفاده کرد. دستگاه‌های قدیمی جوشکاری وزن بسیار بالایی داشتند؛ به نحوی که جابجایی آن‌ها برای استفاده در مکان‌های مختلف، معضل بزرگی بود. به دلیل وزن کم و ابعاد متناسب دستگاه اینورتر، حمل و جابجایی این دستگاه به آسانی قابل انجام است. دستگاه جوش اینورتر کیفیت جوش بسیار خوبی فراهم می‌کند که بخش عمده ای از این کیفیت جوش بالا مربوط به استفاده از تکنولوژی‌های ماسفت (Mosfet) و IGBT است. در همه مبدل‌های الکترونیکی، سوئیچ قدرتی وجود دارد که عملکرد تمامی مبدل‌های الکتریکی توسط آن انجام می‌شود. این سوئیچ‌های الکترونیکی انواع مختلفی دارند که پرکاربرد ترین آن‌ها MOSFET و IGBT هستند. در ادامه با تفاوت این دو تکنولوژی که در دستگاه اینورتر جوش استفاده می‌شوند آشنا خواهیم شد.

در حقیقت می‌توان گفت مزیت و نقطه قوت اساسی دستگاه‌های جوش اینورتر، وزن کم آن‌ها است که از این طریق، قابلیت حمل و نقل این سیستم‌ها در شرایطی راحت‌تر به وجود می‌آید. بنابراین دستگاه جوش اینورتر را می‌توانید مانند یک کیف دستی کوچک به محل مورد نظر خود برای انجام عملیات جوشکاری انتقال دهید. در حقیقت یکی از عواملی که باعث شده تا این دستگاه، سیستمی کوچک و قابل حمل و نقل باشد، این است که در ساخت این محصولات از مبدل‌های بسیار کوچک‌تری نسبت به دستگاه‌های جوش قدیمی استفاده شده است. بنابراین این دستگاه‌ها قابلیت حمل دارند و از طرف دیگر فشرده‌تر نیز هستند. بنابراین می‌توانید از این دستگاه‌های جوشکاری در اماکنی استفاده کنید که تنگ هستند و یا به دلیل باریک بودن بیش از حد، نمی‌توانید از دستگاه‌های جوش سنتی استفاده کنید.با ساخت دستگاه جوش اینورتر شاهد راندمان حدود ۸۰-۹۰٪ هستیم درحالی‌که دستگاه جوش معمولی دارای راندمان قابل‌ توجهی پایین‌تر از حدود ۵۰٪ هستند و از طریق اتلاف گرما مقدار قابل‌توجهی از انرژی را از دست می‌دهند.

 یکی از ویژگی‌های قابل توجه در این سیستم‌های جوشکاری، این است که این نوع از دستگاه اینورتر جوش، به سیستم قطع کن حرارتی خودکار، نیز مجهز شده است. به این سیستم قطع کن حرارتی، در اصطلاح ترموسوئیچ نیز گفته می‌شود. وجود ترموسوئیچ در این دستگاه موجب می‌شود تا سیستم فوق، بتواند از دستگاه جوشکاری مورد نظر در برابر عوامل خطرساز از جمله افزایش یافتن حرارت و دمای بالا، محافظت خوبی به عمل آورد. این عامل باعث می‌شود تا بر میزان عمر و دوام محصول مورد نظر اضافه شود و میزان خرابی دستگاه و هم‌چنین نیاز به تعمیر آن کم‌تر گردد.

 

نحوه ارسال کالا

روش پرداخت کالا

پیگیری سفارشات

لوگوی شبکه اجتماعی واتس آپ
پشتیبانی آنلاین ابزارگلد از طریق واتساپ

جهت سهولت در امر پاسخگویی به شما بازدیدکنندگان گرامی، با راه اندازی پشتیبانی آنلاین، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

هرگونه سوال در خصوص محصولات و... را از طریق واتساپ با ما در میان گذارید.

ارسال پیام به واتس آپ از طریق موبایل
ارسال پیام به واتس اپ از طریق مرورگر