شماره کارت : 6037997164733801 حامد رحمانی | تلفن:۰۲۱۶۶۳۴۷۸۰۷
چسب حرارتی

چسب حرارتی یکی از مدل های کاربردی چسب است که به دلیل نیاز ....

چسب حرارتی یکی از مدل های کاربردی چسب است که به دلیل نیاز به استفاده از دستگاهی دیگر برای آماده سازی کمی از نظر مردم حرفه ای به نظر می رسد. آنها بدون بو و بدون رنگ هستند مقاومت بالایی در اتصالات از خود نشان می دهند به طوری که تا زمانی که نیاز نباشد دو سطح را از هم جدا کنید ثابت خواهد ماند یکی چسب حرارتی سریعا بعد از خروج از سری تفنگ چسب و رسیدن به سطح سرد و خشک می شود.چسب های حرارتی قابلیت چسباندن چوب،پلاستیک،کاغذ،سرامیک،شیشه،سنگ،پارچه،فلزو... را دارند.چسب حرارتی برای آب بندی و درزگیری نیز به کار می رود.در ماکت سازی و مدل سازی نیز می تواند بسیار کاربردی باشد.چسب حرارتی این قابلیت را دارد تا یک اتصال محکم و بی نقص را برای کاربر ایجاد کند و در عین حال برای جداشدن نیز بدون دردسر و آسیب رساندن به سطح این کار انجام می شود.چسب حرارتی یا چسب تفنگی یکی از ابزارهایی است که بودنش در هر خانه ای لازم است. کارهای بسیار زیادی می توان با این مدل از چسب انجام داد که شاید تا به حال به ذهن شما نرسیده باشد. این چسب به دلیل اینکه سریع خشک و سرد می شود در کارهای هنری کاربردهای زیادی دارد.

چسب حرارتی از گرانول ساخته می شود. این دانه های پلاستیکی با مواد دیگر مخلوط شده و به شکل یک لوله جامد پلاستیکی عرضه می شوند.چسب بدون قرار گرفتن در معرض گرما همیشه حالت جامد خود را حفظ خواهد کرد و در صورتی که در مقابل گرمای مستقیم قرار بگیرد، به شکل مایع در می آید.

چسب های حرارتی به طور مرتب توسط نجاران مورد استفاده قرار می‌گیرند. آنها از این دستگاه برای ساخت مبلمان، لمینت، کابینت و … استفاده می‌کنند. این چسب ها قوام خوبی به چوب می‌دهند و به همین دلیل در میان نجاران از مقبولیت بالایی برخوردارند.چسب حرارتی به وفور در صنعت ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه برای نصب انواع کفپوش، در، پنجره‌ و… به کار می‌رود. علاوه بر این، کاربر می‌تواند برای جلوگیری از جیرجیر و افزایش استحکام سازه از چسب حرارتی همزمان با پیچ و مهره استفاده کند. همچنین می‌تواند از این دستگاه برای ایجاد یک پیوند موقت پیش از استعمال یک اپوکسی قویتر بهره ببرد. چسب حرارتی به وفور در صنعت ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه برای نصب انواع کفپوش، در، پنجره‌ و… به کار می‌رود. 

چسب حرارتی چگونه کار می‌کند؟
ابتدا چسب توسط دست یا به کمک یک ماشه وارد دستگاه می‌شود. در مرحله بعد، چسب وارد شده به دستگاه به چک ولو ها و به دنبال آن به مخزن مذاب -که قبل از نازل قرار دارد – منتقل می‌شود. چک‌ولوها وظیفه دارند از ریختن چسب جلوگیری کنند و مخزن مذاب وظیفه ذوب چسب را بر عهده دارد. علاوه بر این موارد، برخی مدلهای چسب حرارتی به یک پنجره شفاف مجهزند که این امکان را برای کاربر فراهم می‌کند که میزان چسب را کنترل کند.معمولا ذوب چسب بین دو تا پنج دقیقه طول می‌کشد که ممکن است بسته به شرایط و یا گرم بودن دستگاه به زمان کمتری نیاز داشته باشد. در چسب های حرارتی استاندارد دمای مذاب توسط ترمیستور کنترل می‌شود. ترمیستور ها قطعات حساس به دمایی هستند که میزان حرارت را در طول فرآیند ذوب کنترل می‌کنند؛ این ویژگی از بالا رفتن بیش از حد دما و سوختن کاربر جلوگیری می‌کند.چسب گرم شده از یک نازل مخروطی که معمولا از جنس فلزی ساخته شده است، خارج می‌شود. دمای نازل ممکن است خیلی بالا برود؛ به همین دلیل برخی تولیدکنندگان نازل ها را با پوشش لاستیکی تولید می‌کنند تا از سوختگی کاربر جلوگیری کنند. در نهایت چسب به شکل نوارهای نازک از دستگاه خارج شده و به محل مورد نظر هدایت می‌شود. خشک شدن و سخت شدن چسب پس از خروج از نازل تنها چند دقیقه به طول می‌انجامد.

مواد سازنده چسب حرارتی
مواد سازنده این چسب ها معمولا فاقد حلال و آب است. پلیمر های به کار رفته در مواد آن، باعث ایجاد حالت چسبندگی و انعطاف پذیری ماده می شود. رزین نیز باعث می شود چسب به گرما حساس باشد و سریع تر ذوب شود.موم های موجود در چسب باعث می شوند چسب نازک تر شود؛ در نتیجه، استفاده از آن ها راحت تر خواهد بود.هم چنین برای اینکه چسب مدتی در دمای بالا باقی بماند، از آنتی اکسیدان ها استفاده می شود. آنتی اکسیدان ها از تجزیه شدن چسب در حالت جامد و مایع محافظت می کنند. در برخی از چسب ها افزودنی های دیگری چون پر کننده، برای تقویت بیش تر چسب، تثبیت کننده های UV، برای محافظت از چسب در برابر اشعه ماوراء بنفش، مواد ضد اشتعال، رنگدانه ها و مواد براق نیز استفاده می شود.

از دیگر کاربردهای چسب حرارتی:

تزئینات جام های سفره های عقد
عروسک های نمدی
ساخت جعبه های شیرینی و کادویی
ساخت گلهای تزئینی و مصنوعی و فومی
تزئین تور های گیپور
درست کردن کاردستی،کارت پستال به همراه نگین های تزئینی و روبان ها برای چسباندن قطعات ورقه و مقوا به یکدیگر
برای چسباندن قطعات پلاستیکی
تحت عنوان نوعی درزگیر برای عایق بندی و درزگیری
سفت کردن و همینطور چسباندن قطعات شکسته گردیده به یکدیگر
برای پوشاندن سطوحی که ممکن میباشد در گیر ضربه شوند مثلا تحت عنوان ضربه گیر درب کمد
برای ساختن بعضا قطعات نیز می‌توانید از چسب حرارتی استعمال فرمایید. از جمله در بعضی از
جالباسی ها، لباس به خیر و خوبی بر روی سطح گیر نمی نماید؛ برای این عمل می‌توانید

برای جلوگیری از سر خوردن و حرکت قالیچه،فرش،پادری و... می توانید در دو سمت آن ها کمی چسب حرارتی بزنید و آن ها را ثابت نگه دارید
امروزه چسب های حرارتی در طرح ها و اندازه های مختلفی تولید می شوند. این چسب ها هم برای چسباندن سطوح صاف و هم برای سطوح ناصاف مورد استفاده قرار می گیرند.

ویسکوزیته بالای چسب باعث می شود سطوح ناهموار به خوبی به هم متصل شده و شکاف های آن با چسب پر شوند. مقاومت بالا و سهولت کاربری، باعث محبوبیت گسترده چسب های حرارتی شده است.

 

نحوه ارسال کالا

روش پرداخت کالا

پیگیری سفارشات

لوگوی شبکه اجتماعی واتس آپ
پشتیبانی آنلاین ابزارگلد از طریق واتساپ

جهت سهولت در امر پاسخگویی به شما بازدیدکنندگان گرامی، با راه اندازی پشتیبانی آنلاین، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

هرگونه سوال در خصوص محصولات و... را از طریق واتساپ با ما در میان گذارید.

ارسال پیام به واتس آپ از طریق موبایل
ارسال پیام به واتس اپ از طریق مرورگر