شماره کارت : 6037997164733801 حامد رحمانی | تلفن:۰۲۱۶۶۳۴۷۸۰۷
انواع مخازن فشار کدام اند؟

مخزن فشار در انواع کاربردهای خانگی استفاده می شود. با دو نوع اصلی...

مخزن فشار در انواع کاربردهای خانگی استفاده می شود. با دو نوع اصلی آشنا شوید: مخزن فشار چاه و مخزن آبگرمکن آب.

مخزن فشار برای چه مواردی استفاده می شوند؟
مخزن فشاربرای استفاده در چندین کاربرد لوله کشی طراحی شده اند. دو مورد متداول که موضوع این راهنما نیز می باشد، مخزن فشار چاه و مخزن آبگرمکن هستند. مخزن فشار چاه برای کمک به حفظ فشار کافی در لوله های شما بدون نیاز به پمپ چاه شما برای کار بی وقفه طراحی شده است. یکی دیگر از انواع رایج مخزن فشار، مخزن انبساط آبگرمکن است که برای استفاده در سیستم های لوله کشی مدرن طراحی شده است. در زیر می توانید اطلاعات دقیق تری در مورد این دو نوع مخزن فشار بیابید.

اندازه مخزن چه ارتباطی با فشار مخزن دارد؟
رابطه مستقیمی بین اندازه مخزن و فشار مخزن وجود دارد. یک قانون آسان برای به خاطر سپردن این است که هر چه فشار عملیاتی مورد نیاز بیشتر باشد، مخزن بزرگتری برای نگهداری آن لازم است.

چگونه یک مخزن فشار خوب را اندازه کنیم و گزینه های خود را درک کنیم؟
اکثر سازندگان مخزن فشار در مورد انتخاب مخزن فشار مناسب برای لوله کشی و اینکه کدام تنظیمات برای کارکرد بهتر است راهنمایی می کنند. اگر مطمئن نیستید که چه اندازه مخزن برای وضعیت شما بهترین است، با یک متخصص مجاز تماس بگیرید. 
هنگام بررسی دستورالعمل سازنده در مورد مخزن فشار جدید و پمپ های آنها، ممکن است با اصطلاحات صنعتی مانند زمان اجرا و تخلیه پمپ مواجه شوید.

  • زمان اجرا عبارت است از مدت زمانی که پمپ مخزن تحت فشار برای حفظ فشار مورد نظر در کاربرد نیاز دارد. اگرچه ممکن است متوجه تغییراتی شوید، به طور کلی، سازندگان مخزن فشار زمان کارکرد کمتر از یک دقیقه را برای موتور پمپ با 1 اسب بخار یا کمتر توصیه می کنند. برای موتورهایی که بیش از 1 اسب بخار قدرت دارند، زمان کار باید حداقل دو دقیقه باشد. با این حال، شما همیشه باید به راهنمایی های سازنده برای مدل خاص خود توجه کنید.
  • Drawdown اصطلاح مهم دیگری برای درک است. این مقدار فشاری است که در مخزن از طریق سیستم لوله کشی آزاد می شود. اگر این مقدار فشار به درستی کالیبره شود، پمپ باید کمتر کار کند تا سطح فشار صحیح را حفظ کند، در نتیجه عملکرد بهینه، کاهش هزینه های انرژی و حفظ طول عمر پمپ را تضمین می کند.

انواع مخازن فشار چاه و عملکرد آنها
مخزن فشار برای پمپ چاه چندین عملکرد اصلی را انجام می دهد. البته اولین مورد این است که مطمئن شوید فشار آب کافی در سیستم لوله کشی شما برای کار با ماشین لباسشویی یا ظرفشویی و برای دوش گرفتن وجود دارد. مخزن فشار چاه همچنین تضمین می کنند که پمپ چاه شما در طول هر چرخه به مدت یک دقیقه یا بیشتر کار می کند، همانطور که توسط سازندگان پمپ ها لازم است تا پمپ به درستی کار کند. 
یک مخزن فشار نیز منبع آب را بین هر چرخه پمپ نگه می دارد که می تواند تعداد سیکل های مورد نیاز در روز برای حفظ فشار آب را کاهش دهد. این می تواند طول عمر طولانی پمپ شما را تضمین کند.

مخزن انبساط حرارتی برای آبگرمکن
مخازن انبساط آبگرمکن که به عنوان مخزن انبساط حرارتی نیز شناخته می شوند، در سیستم های لوله کشی مدرن با آبگرمکن ها جفت می شوند. اگرچه آب هنگام گرم شدن منبسط می شود، آب مانند سایر مواد فشرده نمی شود. به همین دلیل، یک مخزن آبگرمکن می تواند با افزایش دما، فشار اضافی ایجاد کند. 
در گذشته، اکثر خانه‌ها دارای سیستم‌های لوله‌کشی باز بودند که در آن‌ها، هر آب تحت فشار در لوله‌ها به سادگی به منبع اصلی آب بازگردانده می‌شد، زمانی که فشار داخل سیستم خیلی زیاد می‌شد. امروزه با توجه به قوانین زیست محیطی، سیستم های لوله کشی منازل بر روی سیستم بسته کار می کنند. این بدان معنی است که اگر لوله های آب فشار زیادی ایجاد کنند که می تواند به لوله کشی آسیب برساند، جایی برای خروج آب وجود ندارد. مخزن انبساط آبگرمکن برای جلوگیری از چنین آسیبی به لوله کشی طراحی شده اند.

نحوه ارسال کالا

روش پرداخت کالا

پیگیری سفارشات

لوگوی شبکه اجتماعی واتس آپ
پشتیبانی آنلاین ابزارگلد از طریق واتساپ

جهت سهولت در امر پاسخگویی به شما بازدیدکنندگان گرامی، با راه اندازی پشتیبانی آنلاین، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

هرگونه سوال در خصوص محصولات و... را از طریق واتساپ با ما در میان گذارید.

ارسال پیام به واتس آپ از طریق موبایل
ارسال پیام به واتس اپ از طریق مرورگر