شماره کارت : 6037997164733801 حامد رحمانی | تلفن:۰۲۱۶۶۳۴۷۸۰۷
نحوه استفاده صحیح از کولیس

کولیس ها به شما این امکان را می دهند که فاصله بین دو طرف مقابل را ... 

کولیس ها به شما این امکان را می دهند که فاصله بین دو طرف مقابل را با استفاده از دو پایه یا فک قابل تنظیم اندازه گیری کنید. مردم هزاران سال است که از این ابزار و در بسیاری از رشته ها مانند فلزکاری، نجاری، پزشکی و جنگلداری استفاده می کنند.

انواع متفاوت
کولیس ها اندازه گیری دقیق و دقیقی از ابعاد داخلی، ابعاد خارجی و فاصله از یک نقطه تا نقطه دیگر را ارائه می دهند.استفاده از کولیس های دیجیتال معمولاً راحت تر از کولیس های معمولی با شماره گیری دستی، ورنیه و فنری مشترک است.
کولیس های دیجیتال طیف وسیعی از اندازه گیری ها را ارائه می دهند و در مقایسه با سایر کولیس ها دارای ویژگی های اضافه ای هستند. کولیس های دیجیتال دارای دکمه هایی روی بازخوانی هستند و دارای یک ریزپردازنده داخلی هستند که موقعیت فک ها را محاسبه می کند. دکمه های نزدیک پنجره نمایشگر دیجیتال برای روشن کردن ابزار، صفر کردن آن و جابجایی بین اینچ، میلی متر و کسری هستند.

نحوه استفاده از کولیس
می توانید از کولیس برای اندازه گیری عمق، فاصله بین اجسام و قطر اجسام سه بعدی مانند لوله ها استفاده کنید. اکثر کولیس های دیجیتال به همین صورت عمل می کنند.

اندازه گیری عمق
برای اندازه گیری عمق، میله عمق را در سوراخی که اندازه گیری می کنید قرار دهید. پیچ قفل بالایی را باز کنید و از پیچ شست برای تنظیم فک ها استفاده کنید. با انجام این کار، میله از انتهای کولیس بیرون می آید. می‌خواهید پیچ ​​شست را به آرامی حرکت دهید تا انتهای مقیاس پرتو با بالای سوراخی که اندازه‌گیری می‌کنید تماس پیدا کند. میله باید به گونه ای قرار گیرد که با کف سوراخ و یک طرف داخلی سوراخ همسطح باشد. هنگامی که این قسمت ها به هم متصل شدند، پیچ را قفل کنید تا فک ها سفت شوند. سپس پروب را از جسم خارج کرده و اندازه گیری ها را انجام دهید.

اندازه گیری فاصله
می توانید از فک بالایی یک کولیس برای اندازه گیری فاصله بین دو جسم متضاد استفاده کنید. فک های بالایی را بین اجسام قرار دهید، طوری تنظیم کنید که تناسب خوبی بین اشیا وجود داشته باشد و اندازه ها را انجام دهید.

قطر یا ضخامت را اندازه گیری کنید
همچنین از کولیس برای اندازه گیری قطر داخلی و خارجی اجسام سه بعدی استفاده می شود. می توانید سوراخ های دایره ای و همچنین سوراخ های مستطیلی، استوانه ای، شش ضلعی یا مربعی را اندازه گیری کنید.
برای اندازه گیری قطر داخلی یک جسم، پیچ قفل را باز کنید و با کشیدن پیچ شست پایین، فک های بالایی را تنظیم کنید. پیچ شست و فک باید به اندازه ای کوچک باشند که در دهانه سوراخ قرار بگیرند.
آرواره های بالایی را به داخل سوراخ بلغزانید و فک بالایی را تا زمانی که به دیواره های سوراخ برخورد کند گسترش دهید. پیچ قفل را بچرخانید تا مطمئن شوید که فک بالایی تنظیم شده است، فک ها را از سوراخ خارج کرده و اندازه گیری را انجام دهید.
برای اندازه گیری قطر بیرونی یک جسم، همین روند را دنبال کنید، اما فک های پایین را در اطراف لبه های بیرونی جسم قرار دهید.

نحوه ارسال کالا

روش پرداخت کالا

پیگیری سفارشات

لوگوی شبکه اجتماعی واتس آپ
پشتیبانی آنلاین ابزارگلد از طریق واتساپ

جهت سهولت در امر پاسخگویی به شما بازدیدکنندگان گرامی، با راه اندازی پشتیبانی آنلاین، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

هرگونه سوال در خصوص محصولات و... را از طریق واتساپ با ما در میان گذارید.

ارسال پیام به واتس آپ از طریق موبایل
ارسال پیام به واتس اپ از طریق مرورگر