شماره کارت : 6037997164733801 حامد رحمانی | تلفن:۰۲۱۶۶۳۴۷۸۰۷
راهنمای خرید مته

در مورد انواع مته های بیاموزید تا بتوانید برای پروژه خود و موادی که در حال ...

در مورد انواع مته های بیاموزید تا بتوانید برای پروژه خود و موادی که در حال سوراخ کردن هستید، آنها را انتخاب کنید.

مته ها از چه ساخته شده اند؟

  • مته های فولادی با سرعت بالا (HSS) می توانند چوب، فایبرگلاس، پلی وینیل کلراید (PVC) و فلزات نرم مانند آلومینیوم را سوراخ کنند.
  • مته های کبالت بسیار سخت هستند و گرما را به سرعت دفع می کنند. آنها بیشتر برای حفاری در آلومینیوم و فلزات سخت مانند فولاد ضد زنگ استفاده می شوند.
  • مته های HSS با پوشش اکسید مشکی دارای روکش طراحی شده برای کمک به مقاومت در برابر خوردگی و افزایش دوام هستند. آنها بیشتر از مته های HSS اولیه دوام می آورند و روی مواد مختلفی از جمله فلز، چوب سخت، چوب نرم، PVC و فایبرگلاس به خوبی کار می کنند.
  • مته های HSS با پوشش تیتانیوم اصطکاک کمتری تولید می کنند. آنها سخت تر از مته های HSS اولیه هستند و برای مدت طولانی تری تیز می مانند. آنها برای حفاری چوب، فلز، فایبرگلاس و پی وی سی کار می کنند.
  • مته های با نوک کاربید بسیار طولانی تر از مته های فولادی، HSS یا تیتانیوم تیز می مانند. آنها برای حفاری کاشی و سنگ تراشی موثر هستند.
  • یک ساقه سیستم محرک شیاردار (SDS) برای استفاده در مته چکشی طراحی شده است. برای یک چاک فنری که نیازی به سفت کردن ندارد مناسب است. مته می تواند با حرکت چکشی مته به جلو و عقب حرکت کند، در حالی که نواحی مسطح و شکاف های روی ساقه به چاک اجازه می دهد که مته را نگه دارد.

مته پیچشی

مته پیچشی رایج ترین نوع مته برای مصارف خانگی است. این برای حفاری همه منظوره در چوب، پلاستیک و فلز سبک کار می کند.

مته براد پوینت یا خزینه

یک مته نقطه براد برای سوراخ کردن چوب طراحی شده است. تسمه در مرکز نوک مته کمک می کند تا به طور دقیق برای سوراخ کاری دقیق قرار گیرد و نقطه خروج تمیزی در قطعه کار ایجاد می کند. فلوت‌ها - شیارهایی که به دور مته می‌پیچند و تراشه‌ها و گرد و غبار را از بین می‌برند - بسیار پهن هستند تا مواد بیشتری را جدا کنند.

مته مارپیچ یا سوپر بلند

مارپیچ، نوع دیگری از مته های حفاری چوب، دارای یک نوک پیچ است که سوراخ را شروع می کند و مته را از طریق قطعه کار می کشد تا به سرعت یک سوراخ تمیز ایجاد کند. طول این مته ها تا 18 اینچ می رسد. مانند مته براد پوینت، فلوت های بزرگ به حذف تراشه ها و گرد و غبار کمک می کنند. یک مارپیچ با یک مرکز توخالی حتی بیشتر براده برداری را فراهم می کند و امکان حفاری عمیق تر را فراهم می کند. یکی با مرکز جامد قوی تر و سفت تر است.

 

مته با تغذیه خودکار

یک مته با تغذیه خودکار از چوب سوراخ می کند. مانند مارپیچ، یک پیچ در نوک به قرار دادن مته کمک می کند و آن را از طریق قطعه کار می کشد. با این حال، این مته فشرده تر است. فلوت استاندارد یک مته چرخشی را ندارد، بنابراین باید به صورت دوره‌ای آن را به عقب بکشید تا براده‌ها و گرد و غبار پاک شود.

مته نصب کننده

مته نصب کننده یک مته پیچشی تخصصی است که برای نصب سیم کشی مانند آنچه برای سیستم های سرگرمی یا امنیتی استفاده میشود طراحی شده است. این مته می تواند تا 18 اینچ طول داشته باشد و چوب، گچ و مقداری سنگ تراشی را سوراخ کند. هنگامی که دیوار، کف یا سطح دیگری را سوراخ کردید، یک سیم را به سوراخ کوچک در مته وارد می‌کنید و با استفاده از مته آن را از سوراخی که حفر کرده‌اید به عقب بکشید. سپس می توانید این سیم را به سیم یا کابل اضافی وصل کنید و آن را از سوراخ بکشید.

مته بیل یا مته برگی

یک بیل، که به عنوان پارو نیز شناخته می‌شود، سوراخ‌هایی با قطر بزرگ - به قطر 1-1/2 اینچ - در چوب ایجاد می‌کند. دارای یک تیغه صاف با نوک تیز است که به موقعیت و ثابت شدن مته کمک می کند. برخی از بیل‌ها نقاطی در دو لبه دارند که به ایجاد سوراخ و نقطه خروجی تمیزتر کمک می‌کند.

 

مته گازور یا فورسنتر

یک مته فورستنر سوراخ های صاف و تمیزی را روی چوب ایجاد می کند. می توانید از آن برای ایجاد سوراخ هایی با کف صاف برای دریافت رولپلاک استفاده کنید. اگر نیاز به سوراخ کردن قطعه کار دارید، یک سوراخ خروجی منظم ایجاد می کند. طراحی همچنین به شما امکان می دهد سوراخ ها را روی هم قرار دهید. یک نقطه به شما کمک می کند تا مته را دقیقاً روی قطعه کار قرار دهید. مته را به طور منظم بیرون بکشید تا در حین کار، تراشه ها و گرد و غبار پاک شوند. یک مته دستی ممکن است همیشه نیرو یا کنترل مورد نیاز برای استفاده از مته فورستنر را به شما ندهد، بنابراین دریل پرس برای برخی از کاربردها گزینه بهتری است.

سوراخ اره

یک اره سوراخ سوراخ های بزرگی را برای نصب سخت افزار درب یا ایجاد یک گذرگاه برای سیم کشی ایجاد می کند. همچنین یک پلاگین از مواد زائد ایجاد می کند. یک برش در کناره سیلندر اره به شما امکان می دهد آن را بیرون بکشید. به طور معمول، یک اره حفره ای به یک آربور یا سنبه که شامل یک ساقه است متصل می شود. آربور همچنین دارای یک مته پیلوت برای وسط و ثابت کردن تیغه برش است. برخی از اره‌های حفره‌ای کوچک‌تر دارای یک ساقه داخلی هستند و از اره پیلوت استفاده نمی‌کنند. یک اره سوراخ دو فلزی چوب و فلز را برش می دهد. یک اره سوراخ دار با لبه کاربید روی مواد سنگین تری مانند کاشی و سرامیک و سنگ تراشی کار می کند. اره سوراخ دار با لبه الماس نیز روی کاشی و سنگ تراشی کار می کند اما سریعتر از مدل های کاربید برش می دهد.


 

نحوه ارسال کالا

روش پرداخت کالا

پیگیری سفارشات

لوگوی شبکه اجتماعی واتس آپ
پشتیبانی آنلاین ابزارگلد از طریق واتساپ

جهت سهولت در امر پاسخگویی به شما بازدیدکنندگان گرامی، با راه اندازی پشتیبانی آنلاین، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

هرگونه سوال در خصوص محصولات و... را از طریق واتساپ با ما در میان گذارید.

ارسال پیام به واتس آپ از طریق موبایل
ارسال پیام به واتس اپ از طریق مرورگر