شماره کارت : 6037997164733801 حامد رحمانی | تلفن:۰۲۱۶۶۳۴۷۸۰۷
اره زنجیری چیست ؟

اره زنجیری یکی از سخت ترین ابزارهایی است که ممکن است داشته باشید. این تجهیزات قوی...

اره زنجیری یکی از سخت ترین ابزارهایی است که ممکن است داشته باشید. این تجهیزات قوی و قدرتمند است و اگر می خواهید آن را در حالت کار نگه دارید، باید هر از چند گاهی آن را سرویس کنید. خوشبختانه، اره زنجیری نیازی به تعمیر و نگهداری سنگین ندارد و مراقبت از آن نسبتاً ساده است. بنابراین، نیازی به صرف زمان بیشتری برای سرویس آن ندارید. برخی از مراحل آسان وجود دارد که می توانید به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه دنبال کنید تا آن را در تمام طول سال در وضعیت خوبی نگه دارید. این مراحل عبارتند از:

نکات نگهداری روزانه

ماشه را تست کنید: اره‌های زنجیری دارای ماشه‌های دریچه گاز هستند که باید قبل از هر بار استفاده، آن‌ها را برای عملکرد روان بررسی کنید. این می تواند از چسبیدن ماشه گاز شما جلوگیری کند و همچنین به بررسی عملکرد موتور پس از رها کردن ماشه کمک می کند. ویژگی های ایمنی را بازرسی کنید: همچنین باید به طور مرتب ویژگی های ایمنی مانند قفل ماشه دریچه گاز و ترمز زنجیری را بررسی کنید. ترمز زنجیر را تمیز نگه دارید و همچنین آسیب دیدگی را بررسی کنید. فیلتر را تمیز نگه دارید: قبل از هر بار استفاده فیلتر هوا را بررسی کنید. اگر کثیف است آن را تمیز کنید و قبل از قرار دادن مجدد آن را خشک کنید. اگر آسیب دیده است، آن را با یک فیلتر جدید جایگزین کنید. زنجیر را سفت و تیز کنید: وضعیت زنجیر خود را روزانه بررسی کنید و در صورت نیاز آن را تیز کنید و در صورت آسیب آن را تعویض کنید. مطمئن شوید که زنجیر خیلی شل نباشد و در صورت لزوم آن را سفت کنید. به دفترچه راهنما مراجعه کنید و اندازه فایل را برای تیز کردن زنجیره تعیین کنید. قطعات شل را سفت کنید: وقتی اره برقی کار می کند، موتور لرزش ایجاد می کند و ممکن است برخی از پیچ ها، مهره ها یا پیچ ها شل شوند. قبل از هر بار استفاده، قطعات شل را بررسی کنید و مطمئن شوید که آنها را سفت کرده اید.

نکات تعمیر و نگهداری هفتگی

بررسی ویژگی ضد لرزش: به فرسودگی ویژگی ضد لرزش نگاه کنید. عناصر آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید هنگام کار با اره زنجیری خیلی نرم یا پاره نشده اند. کلاچ را روغن کاری کنید: روغن کاری بسیار مهم است. هنگامی که به طور مکرر از اره برقی استفاده می کنیم، کلاچ خشک می شود و به همین دلیل روغن کاری بلبرینگ درام کلاچ ضروری است. عملکرد کلاچ را افزایش می دهد و باعث دوام آن می شود.

 میله را بازرسی کنید: برای بازرسی میله، زنجیر اره را بردارید و هر پارچه ای را دور لبه بکشید. حالا بررسی کنید که آیا فرز وجود دارد یا خیر. اگر سوراخ‌ها وجود دارند، آن‌ها را تا زمانی که جدا شوند، سوهان کنید. شمع ها را بررسی کنید: لازم است شمع خود را بردارید و تمیز کنید. دقت کنید که شکاف شمع 0.5 میلی متر باشد. اگر آسیب دیدید، آن را با یک مورد جدید جایگزین کنید. باله ها را پاک کنید: باله های خنک کننده در سیلندر قرار دارند. آنها توزیع مناسب گرما و خنک کننده را در اره زنجیری تضمین می کنند. بنابراین برای عملکرد بهتر آنها را تمیز و پاک کنید.  کاربراتور را تمیز کنید: یک کاربراتور و جعبه هوا در اره زنجیری شما وجود دارد. مطمئن شوید که اینها تمیز هستند. همچنین صفحه صدا خفه کن را بررسی کنید. در صورت لزوم آن را تمیز کنید.

نکات نگهداری ماهانه

نوار ترمز زنجیر را بازرسی کنید: این یکی از مهمترین کارهایی است که باید انجام دهید. بند ترمز زنجیری نوار فلزی نازکی است که به صورت دایره ای دور درام کلاچ شما می پیچد. باید بررسی کنید که هیچ ترک یا نقاط ضعیف قابل مشاهده ای روی باند وجود نداشته باشد. اگر نوار ترمز در وضعیت خوبی نیست، آن را تعویض کنید. فیلتر سوخت را بررسی کنید: مطمئن شوید که فیلتر بنزین تمیز است. همچنین قسمت بیرونی کاربراتور را تمیز کنید. اگر تمیز کردن کمکی نکرد، فیلتر را تعویض کنید. سیم کشی را بررسی کنید: برای عملکرد صحیح و ایمن اره زنجیری، تمام جنبه ها مانند سیم کشی، کابل ها، دوشاخه ها و غیره را بررسی کنید و مطمئن شوید که همه چیز به درستی وصل شده است. تمیز کردن مخزن: به صورت ماهانه، تمیز کردن مخزن سوخت مهم است. بنزین کهنه می تواند بقایای انبوهی از خود باقی بگذارد که برای موتور خوب نیست. در صورت لزوم می توانید مخزن روغن را نیز تمیز کنید. اینها نکاتی است که در نگهداری اره زنجیری باید به آن ها توجه کنید. این روال های روزانه، هفتگی و ماهانه را دنبال کنید و می توانید مدت زمان بیشتری از اره برقی خود استفاده کنید.  اگر مایل به خرید یک اره زنجیری با کیفیت هستید، به وب سایت ما مراجعه کنید و اره ای را که کاملاً مطابق با نیازهای شما است را تهیه کنید.

 

نحوه ارسال کالا

روش پرداخت کالا

پیگیری سفارشات

لوگوی شبکه اجتماعی واتس آپ
پشتیبانی آنلاین ابزارگلد از طریق واتساپ

جهت سهولت در امر پاسخگویی به شما بازدیدکنندگان گرامی، با راه اندازی پشتیبانی آنلاین، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

هرگونه سوال در خصوص محصولات و... را از طریق واتساپ با ما در میان گذارید.

ارسال پیام به واتس آپ از طریق موبایل
ارسال پیام به واتس اپ از طریق مرورگر