شماره کارت : 6037997164733801 حامد رحمانی | تلفن:۰۲۱۶۶۳۴۷۸۰۷
چه چیزهایی باید در مورد تجهیزات ایمنی جوشکاری بدانید؟

وقتی به پوشاک ایمنی یک جوشکار فکر می کنیم، اولین چیزی که به ذهن می رسد...

وقتی به پوشاک ایمنی یک جوشکار فکر می کنیم، اولین چیزی که به ذهن می رسد کلاه ایمنی و دستکش است. اما، قطعات محافظ دیگری نیز وجود دارد که جوشکارها برای ایمن نگه داشتن خود در هنگام انجام کارهای بسیار خطرناک خود به آنها تکیه می کنند.

بدون شک کلاه ایمنی و دستکش مهمترین تجهیزات ایمنی هستند و هیچ جوشکاری بدون آنها نباید کار کند. با این حال، تجهیزات   PPE( منظور از PPE تجهیزات حفاظت فردی می باشد ) دیگری نیز وجود دارد که نه تنها ایمنی جوشکارها را تضمین می کند، بلکه کار آنها را نیز آسان می کند. 

نیاز اساسی

ایمنی دغدغه اصلی در صنعت جوشکاری است و در حین کاربردهای جوشکاری و برش لباس های محافظ مختلف مورد نیاز است. حداقل الزامات ایمنی شامل هود، پیش بند، آستین و گتر است که برای محافظت از بدن پوشنده از جمله سر و پاها ساخته می شوند.

خطرات جوشکاری

شایع ترین صدمات در صنایع جوشکاری سوختگی ناشی از داغ شدن فلزات یا پاشش جوش است. سایر آسیب ها به دلیل قرار گرفتن در معرض اشعه قوس الکتریکی و شوک الکتریکی است. برای به حداقل رساندن خطرات، اقدامات احتیاطی وجود دارد که می توان آنها را اجرا کرد.

  • PPE مورد استفاده در صنعت جوشکاری باید از پشم سنگین وزن، مقاوم در برابر آتش یا پنبه یا چرم ساخته شود که بتواند از اشعه UV، پاشش جوش، جرقه و شعله باز محافظت کند.
  • برای جلوگیری از سوختگی، همیشه پوشاندن کل پوست و پوشیدن PPE توصیه می شود. چند گزینه در زیر ذکر شده است:

 

  1. ژاکت های آستین بلند
  2. شلوار بلند
  3. کلاهک های جوشکاری
  4. کلاه ایمنی
  5. جوشکاری آستین
  6. پیش بند جوشکاری
  7. شنل های جوشکاری
  • چکمه‌های بلند بپوشید،بند دار و مطمئن شوید که شلوار روی چکمه را می‌پوشاند و سرآستین ندارد.
  • برای جلوگیری از جرقه و پاشش از یک پیش بند چرمی استفاده کنید.

 

چرم در مقابل پنبه

پنبه مقاوم در برابر شعله یکی از رایج ترین پارچه ها است. سبک وزن، ارزان است و ساختار آن ناحیه را از اکسیژن محروم می کند و در تماس با شعله یا مواد داغ از احتراق جلوگیری می کند. باعث گردش هوا میشود و همچنین راحت تر از چرم است. اما پنبه محافظت کافی برای تمام کارهای جوشکاری ندارد و طول عمر آن نیز کوتاهتر از چرم است.

چرم به دلیل اینکه به دلیل چگالی و ضخامت از نفوذ گرما به داخل لباس جلوگیری می کند، بهترین ماده برای جوشکاری    PPE محسوب می شود. بسیار بادوام است، طول عمر بیشتری دارد و در اکثر کاربردهای جوشکاری قابل استفاده است.

اما لباس های چرمی در مقایسه با لباس های نخی گران هستند. چرم سنگین تر است و می تواند منجر به شل شدن شود. خاصیت عایق بودن در هنگام برخورد با جرقه و پاشش نیز مانع از گرمای بدن می شود و عرق و گرما را برای پوشندگان ایجاد می کند. همچنین به دلیل قرار گرفتن در معرض گرما و شستشوهای مکرر، چرم سفت تر و محکم کننده می شود.

از این رو، در حین انتخاب بین پنبه و چرم، یک ارزیابی خطر مناسب انجام دهید، وظایف خود و محدودیت های PPE خود را بشناسید. 

محافظ سر

ماسک جوش از صورت و چشمان شما در برابر تشعشعات مضر محافظت می کند، اما این کافی نیست. برای محافظت از سر و موهای خود در برابر جرقه، پاشش، سوختگی و تشعشع، از کلاه FR استفاده کنید. 

پیراهن، کت و شنل

پیراهن ها و ژاکت ها را می توان از پنبه یا چرم FR تهیه کرد، در حالی که شنل ها معمولاً از چرم ساخته می شوند.

ژاکت ها و پیراهن ها برای پوشاندن بدن و محافظت در برابر سوختگی و تشعشع طراحی شده اند. به منظور راحتی بیشتر، برخی از پیراهن ها آستین های چرمی و بدنه نخی دارند.

برای جوشکاری سربار، ژاکت های جوشکاری ضروری هستند. پوششی که ایجاد می کند از آسیب دیدن و پاشش جلوگیری می کند. همچنین در حین کار اطمینان حاصل کنید که پیراهن ها و کت ها باید خشک باشند، زیرا خیس شدن آنها احتمال برق گرفتگی را افزایش می دهد. اگر پیراهن خیس شد، قبل از انجام کار، پیراهن را عوض کنید. شنل ها از تنه محافظت یا پوشاندن نمی کنند. فقط برای محافظت از شانه ها و بازوها موثر است.

جوشکاری آستین

آستین ها برای محافظت در فرآیندهای جوشکاری کم حجم تولید می شوند. آنها با جلوگیری از تماس جرقه، ذرات داغ و پاشش با پوست شما از بازوی جوشکار محافظت می کنند.

آستین های جوشی را می توان از پارچه چرمی با پیراهن و ژاکت تهیه کرد. آنها همچنین در اندازه های مختلف هستند و با کش روی بازوها محکم می شوند. 

پیش بند جوشکاری

پیش بند ها اندازه نیستند اما دارای طول های استاندارد هستند و برخی دارای بند های قابل تنظیم برای گردن هستند. پیش بند ناحیه سینه تا زانو را می پوشاند اما روی شانه ها و بازوها را پوشش نمی دهد.

پیش بند ها معمولاً از چرم ساخته می شوند و در ترکیب با لباس های FR پوشیده می شوند تا بدون استفاده از کت و شلوار کامل چرمی، محافظت را افزایش دهند.

محافظ پا

چکمه های ایمنی چرمی برای اکثر کارهای جوشکاری گاه به گاه موثر در نظر گرفته می شوند. برای محافظت بیشتر، می‌توانید محافظ‌های چرمی لغزنده نیز تهیه کنید که از جرقه و پاشش جلوگیری می‌کند. چکمه های ایمنی مقاوم در برابر دما وجود دارند که دارای روکش توری برای محافظت از توری ها در برابر سوختگی مواد هستند. اینها برای متخصصان جوشکاری ایده آل هستند.

محافظت از پا

محافظ ساق پا در اشکال و اندازه های مختلف از ساق تا شلوار موجود است. شلوار لی معمولاً در کارهای کم حجم استفاده می شود، در حالی که حرفه ای ها به سراغ شلوار می روند.

شلوارهای ساق شلوار معمولاً از جین ساخته می شوند که باعث می شود سبک، راحت و به راحتی بسته شوند. آنها همچنین خیلی بادوام نیستند و محافظت کمتری نسبت به شلوار دارند.

شلوار از جنس نخ یا چرم است. در حالی که شلوارهای نخی راحت هستند اما ماندگاری محدودی نسبت به چرم دارند. برای غلبه بر این محدودیت، می توانید کتانی چرمی را در ترکیب با شلوار جین FR بپوشید.

برای انتخاب درست وقت بگذارید

انواع مختلفی از PPE به صورت آنلاین و در بازار برای جوشکاری موجود است و می توان از آنها به طرق مختلف استفاده کرد. PPE که می پوشید به خطر، محل کار، تعداد دفعات انجام کار، بودجه شما و در نهایت راحتی مواد بستگی دارد. شما می توانید بهترین PPE را مطابق با نیاز خود در وب سایت ما  https://abzargold.ir/ با قیمتی مقرون به صرفه تهیه کنید.

نحوه ارسال کالا

روش پرداخت کالا

پیگیری سفارشات

لوگوی شبکه اجتماعی واتس آپ
پشتیبانی آنلاین ابزارگلد از طریق واتساپ

جهت سهولت در امر پاسخگویی به شما بازدیدکنندگان گرامی، با راه اندازی پشتیبانی آنلاین، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

هرگونه سوال در خصوص محصولات و... را از طریق واتساپ با ما در میان گذارید.

ارسال پیام به واتس آپ از طریق موبایل
ارسال پیام به واتس اپ از طریق مرورگر