شماره کارت : 6037997164733801 حامد رحمانی | تلفن:۰۲۱۶۶۳۴۷۸۰۷
چگونه به صورت ایمن با دریل کار کنیم؟

ابزارهای برقی برای تکمیل هر یک از پروژه های شما به آرامی و کارآمد بسیار مفید هستند...

ابزارهای برقی برای تکمیل هر یک از پروژه های شما به آرامی و کارآمد بسیار مفید هستند. با این حال، اگر اقدامات ایمنی مناسب را انجام ندهید و ندانید که چگونه از آنها به درستی استفاده کنید، ممکن است منجر به فاجعه شود. در بین تمام ابزارهای برقی، ماشین های مته برای پروژه های شخصی و استفاده حرفه ای راحت ترین هستند. اگر بدانید که چگونه به درستی سوراخ کنید، به شما کمک می کند تا از هر گونه آسیب جدی جلوگیری کنید. 
بنابراین، برای به دست آوردن یک نتیجه شگفت انگیز بدون آسیب دیدن در حین استفاده از دریل برقی، باید نکات ایمنی را رعایت کنید. این وبلاگ را بخوانید تا ایده مناسبی در مورد نحوه استفاده ایمن و آسان از مته برقی خود برای تکمیل کار خود داشته باشید. 

ابتدا بیایید بفهمیم دریل برقی چیست‌؟

دستگاه دریل برقی عمدتاً برای مقاصد ساختمانی یا برای انجام کارهای مختلف در خانه استفاده می شود. اینها ابزار قدرتمندی هستند که برای ایجاد سوراخ در هر نوع ماده از جمله سطوح سخت مانند بتن، پلاستیک، چوب، فلز و یا حتی سنگ استفاده می شوند. 
اکنون، بیایید نحوه استفاده ایمن از دستگاه دریل را ببینیم.

برای حفاری آماده شوید.

انواع مختلفی از ماشین‌های حفاری را در بازار پیدا خواهید کرد که می‌توانید از آنها برای پروژه های شخصی و خانگی خود نیز استفاده کنید. کار کردن با اینها آسان است. با این حال، تنها چیزی که نیاز دارید این است که مراقب باشید و در هنگام استفاده از دستگاه ، سالم بمانید. برای انجام این کار، باید خود را با اقدامات ایمنی مناسب آماده کنید. 

از لباس های ایمن و محافظ چشم استفاده کنید.

این اولین نکته ای است که باید برای محافظت از خود در هنگام استفاده از دریل رعایت کنید. زیرا ماهرترین فرد نیز ممکن است در اثر ناآگاهی به شدت آسیب ببیند. هر زمان که می‌خواهید از مته یا هر نوع ابزار برقی دیگری استفاده کنید، از پوشیدن لباس‌های گشاد یا جواهرات آویزان که ممکن است در حین خم شدن روی آن در مته گیر کند، خودداری کنید. همچنین باید از عینک ایمنی یا عینکی استفاده کنید که کناره‌های چشم‌های شما را بپوشاند تا از آنها در برابر زباله های پرتاب شونده محافظت شود. 

از محافظ گوش استفاده کنید.

اگر به طور منظم سوراخ می کنید، استفاده از محافظ گوش نیز بسیار مهم است. یک دریل برقی دستی صدایی حدود 90 دسی بل تولید می کند که برای آسیب شنوایی پس از قرار گرفتن در معرض طولانی مدت کافی است. اکثر دریل های شارژی بی صدا هستند و حفاظت شنوایی ضروری نیست. از سوی دیگر، مته های ضربه ای یا دریل های چکشی بلندترین هستند و بیش از 100 دسی بل تولید می کنند. هنگام استفاده از این نوع دریل ها، محافظ شنوایی توصیه می شود. 

از ریه های خود محافظت کنید.

اگر با آجر یا بتن کار می کنید، محافظت از ریه های خود بسیار مهم است. زیرا قرار گرفتن در معرض مقدار زیادی گرد و غبار سیلیس کریستالی ممکن است باعث سیلیکوزیس شود که یک بیماری تنفسی است. ماسک گرد و غبار ممکن است به بینی و دهان شما کمک کند تا تحت تأثیر این گرد و غبار قرار نگیرند. با این حال، اگر در چنین شرایطی مجبور به کار طولانی مدت هستید، توصیه می شود از دستگاه تنفسی استفاده کنید . هر ماسک تنفسی برای انواع خاصی از خطرات رتبه بندی شده است، بنابراین مطمئن شوید که از ماسکی استفاده می کنید که مناسب پروژه شما است. 

مته صحیح را انتخاب کنید.

قبل از استفاده از مته برای اولین بار، باید از روند کار اطلاع داشته باشید. این به شما کمک می کند تا با ابزار برقی خود با خیال راحت کار کنید. اگر از قیچی استفاده کنید که از مواد نامناسبی ساخته شده است، می تواند باعث شکستن بیت یا ماده ای شود که در حال سوراخ کردن هستید. شما می‌توانید از یک بیت همه‌منظوره روی چوب، قیط بنایی روی سنگ، آجر یا بتن روی بیشتر فلزات، و یک قطعه کاربید یا الماس روی سطوح بسیار سخت و شکننده مانند چینی استفاده کنید. کاشی های شیشه ای یا لعاب دار 

 

هر زمان که سوراخی را برای یک پیچ سوراخ کنید، یک راه آسان برای یافتن بیت با اندازه مناسب وجود دارد. پیچ را مستقیماً در پشت بیت نگه دارید. اطمینان حاصل کنید که بیت شفت پیچ را پنهان می کند، اما همچنین مطمئن شوید که رزوه های پیچ همچنان باید در هر دو طرف قابل مشاهده باشند. 

جدا از این موارد باید در مورد دریل هم تحقیق کنید. شما باید به دنبال این ویژگی های ایمنی دریل باشید: 

  • بی سیم یا سیمی بودن دریل را بررسی کنید. 
  • باتری چقدر از دستگاه پشتیبانی می کند و چقدر زمان برای شارژ شدن نیاز دارد؟
  • آیا کار کردن با آن آسان است؟
  • وزن دریل برقی. 
  • دریل روی کدام نوع مواد بهتر عمل می کند؟

دریل را محکم در چاک قرار دهید.

چاک گیره در فک دریل است. این مته را در حالی که در حال چرخش است در جای خود نگه می دارد. برای تعویض مته، مطمئن شوید که دریل خاموش است و سپس با چرخاندن چاک آن را شل کنید. بسته به نوع مته، ممکن است بتوانید این کار را با دست انجام دهید یا ممکن است به یک کلید چاک نیاز داشته باشید که در محفظه ای در قسمت بالایی یا دسته دریل قرار دارد. مته را وارد کرده و دوباره سفت کنید. قبل از اینکه دریل را روشن کنید از صاف و محکم بودن مته اطمینان حاصل کنید و کلید را بردارید. 

قطعات کوچک را به هم بچسبانید.

اگر در یک قطعه کوچک یا شل سوراخ می کنید، مته را محکم ببندید. برای جلوگیری از آسیب، مطمئن شوید که قطعه را با یک دست پایین نگه ندارید، زیرا ممکن است لیز بخورد و به شما آسیب برساند. 

سیم دریل را ایمن نگه دارید.

اگر از دریل سیمی استفاده می کنید، هرگز آن را در طول مسیری که استفاده نمی کنید کشیده نگذارید. همچنین دریل را از سیم آن نگیرید. اگر از دریل در یک منطقه مرطوب یا گل آلود استفاده می کنید، به جای آن از دریل شارژی استفاده کنید. 

چگونه با خیال راحت سوراخ کنیم؟

هنگامی که تمام اقدامات ایمنی را انجام دادید، قبل از شروع حفاری، مهم است که بدانید چگونه ایمن حفاری کنید. مهم نیست که مبتدی هستید یا حرفه ای، همیشه مهم است که هنگام استفاده از این ابزارهای برقی اقدامات ایمنی را انجام دهید. بنابراین، بیایید نگاهی به مراحل چگونگی حفاری ایمن داشته باشیم. 

  1. سوراخ را دریل کنید:

در بیشتر موارد، اگر با مته کوچکتر از اندازه سوراخ نهایی شروع کنید، نتایج بهتری خواهید گرفت. شروع به حفاری یک سوراخ کنید، سپس به قطعه بزرگتر بروید تا کار را تمام کنید. سوراخ پیلوت از لیز خوردن دریل شما جلوگیری می کند و احتمال شکافتن چوب یا آسیب های دیگر را کاهش می دهد. 

  • مواد شکننده مانند سرامیک و شیشه نیاز به مراقبت بیشتری دارند. یک "X" کوچک با چسباندن نوار در جایی که می خواهید سوراخ کنید، ایجاد کنید تا از لیز خوردن و بریدگی جلوگیری کنید. مته خود را روی X قرار دهید و سپس با یک چکش به آرامی روی آن ضربه بزنید تا یک فرورفتگی کوچک ایجاد شود. 
  1. مته با فشار ثابت :

دریل را ثابت نگه دارید و آن را به موادی که در حال سوراخ کردن هستید فشار دهید. اگر بیش از یک نیروی سبک برای سوراخ کردن سوراخ لازم است، احتمالاً از بیت اشتباهی استفاده می کنید. 

  1. گشتاور را تنظیم کنید:

در هر دریل یک قسمت قابل چرخش برای تنظیم گشتاور خواهید دید. هرچه این عدد بیشتر باشد، دریل ، گشتاور بیشتری اعمال خواهد شد. اگر با مشکلاتی در نفوذ مواد مواجه هستید، گشتاور را افزایش دهید. اگر بیش از حد پیچ ​​ها را می چرخانید، یا اگر آنقدر عمیق سوراخ می کنید که می تواند به چیزی آسیب برساند، گشتاور را کاهش دهید. 

  1. از گرمای بیش از حد خودداری کنید:

هرگاه حفاری از مواد سخت یا حفاری با سرعت بالا انجام شود، دریل ممکن است با اصطکاک بسیار زیادی مواجه شود. این می تواند به سرعت بیت را بیش از حد گرم کند، تا جایی که داغ شود یا موادی که در حال سوراخ کردن هستید بسوزد. می توانید با سرعت کم دریل شروع کنید و اگر به آرامی حرکت نمی کند سرعت را افزایش دهید. هر زمان که مواد سخت را سوراخ می‌کنید یا سوراخ‌های زیادی در هر ماده‌ای ایجاد می‌کنید، سرعت پایین را حفظ کنید و هر از گاهی مکث کنید تا دریل چند ثانیه خنک شود. 

هنگامی که در شیشه، سرامیک یا سنگ سوراخ می کنید، یک منبع ثابت آب بدهید تا خنک بماند. حتی اگر مته داغ به نظر نمی رسد، قبل از دست زدن به آن زمان دهید تا خنک شود. 

  1. گیر کردن مته در مواد :

اگر مته در مواد گیر کرد، سعی نکنید با فشار دادن دریل آن را خارج کنید. دریل را از برق بکشید، مته و چاک را جدا کرده و با استفاده از ابزار دستی، مته را جدا کنید. 

با این نکات ایمنی می توانید به راحتی با دریل  برقی خود ، کار کنید. شما می توانید این نکات ایمنی را نه تنها برای دریل های برقی در نظر بگیرید، بلکه می توان از آن برای سایر ابزارهای برقی نیز استفاده کرد. این نکات به شما کمک می کند از هر نوع حادثه غیرمنتظره ای در امان بمانید. فقط پوشیدن لباس ایمنی و تجهیزات ایمنی را در هنگام استفاده از ابزارها فراموش نکنید و نکات دیگری را که در این وبلاگ می خوانید به خاطر بسپارید. 
اکنون اگر قصد خرید آنلاین دستگاه دریل با بهترین کیفیت را دارید، می توانید به وب سایت ما به نشانی https://www.abzargold.ir/ مراجعه کرده و بهترین دریل  های برقی را از برندهای معروف با قیمتی مقرون به صرفه تهیه کنید.

نحوه ارسال کالا

روش پرداخت کالا

پیگیری سفارشات

لوگوی شبکه اجتماعی واتس آپ
پشتیبانی آنلاین ابزارگلد از طریق واتساپ

جهت سهولت در امر پاسخگویی به شما بازدیدکنندگان گرامی، با راه اندازی پشتیبانی آنلاین، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

هرگونه سوال در خصوص محصولات و... را از طریق واتساپ با ما در میان گذارید.

ارسال پیام به واتس آپ از طریق موبایل
ارسال پیام به واتس اپ از طریق مرورگر