شماره کارت : 6037997164733801 حامد رحمانی | تلفن:۰۲۱۶۶۳۴۷۸۰۷
چگونه جوشکاری بی خطر داشته باشیم؟

چندین تکنیک وجود دارد که می تواند فلزات را با استفاده از جوشکاری به هم متصل کند. در این تکنیک ها ...

چندین تکنیک وجود دارد که می تواند فلزات را با استفاده از جوشکاری به هم متصل کند. در این تکنیک ها، انرژی به شکل گرمایی تبدیل می شود که در نهایت منجر به ذوب آلیاژ یا فلز می شود. در فرم ذوب شده، اتصال فلز به فلز یا آلیاژ دیگر با کمک دستگاه جوش آسان است. 

با این حال، تنها یک دستگاه جوش وجود ندارد که برای تمام پروژه های جوشکاری مناسب باشد. این دستگاه ها انواع مختلفی دارند و برای هر سطح از کار جوشکاری کاربرد دارند.

4 نوع دستگاه جوش وجود دارد.

  • میگ جوشکاری
  • جوشکاری TIG
  • جوش شار
  • جوش استیک

 

موارد استفاده از این دستگاه های جوش

MIG WELDING : یکی از ساده ترین دستگاه ها برای استفاده است و ثابت کرده است که سریع و مقرون به صرفه است. هر جوشکار بی تجربه ای می تواند با این دستگاه برای ایجاد اتصالات مناسب کار کند. جوش های تمیز تری را بدون سرباره فراهم می کند. با این حال، این دستگاه با تامین مداوم گاز محافظ از یک بطری کار می کند که کار در فضای باز را دشوار می کند.

MIG Welding  برای فولاد، آلیاژهای آلومینیوم، فولاد ضد زنگ و سیلیکون برنز مناسب است.

جوشکاری TIG: سخت ترین فرآیند جوشکاری برای یادگیری است، زیرا جوش های دقیق و باکیفیت را بر روی مواد نازک ارائه می دهد. ما بیشتر از اینها در کارهای جوشکاری خودرو و معماری برای فرآیند جوشکاری تمیز و بدون سرباره استفاده می کنیم. ماشین های TIG سطح بالا با ظرفیت پالس جوش های ظریفی را با مناطق کمتر تحت تأثیر حرارت ایجاد می کنند.

جوشکاری TIG می تواند بر روی فلزاتی مانند فولاد، آلیاژهای آلومینیوم، فولاد ضد زنگ، مس، برنج و مواد گرانبها مانند تیتانیوم و منیزیم کار کند. 

جوشکاری فلاکس کورد : به راحتی می تواند روی مواد زنگ زده و کثیف کار کند و بیشتر برای جوشکاری مواد ضخیم با نرخ رسوب بالاتر مناسب است. این ماشین‌ها در دو نوع عرضه می‌شوند: با گاز و بدون گاز، نوع بدون گاز بیشتر برای استفاده در فضای باز ترجیح داده می‌شود.  

راه اندازی جوش چوبی آسان است زیرا به جای سیم از الکترودهای چوبی استفاده می کند، می تواند به طور موثر روی فلزات ضخیم و زنگ زده کار کند. این ماشین‌ها برای تعمیر سریع‌تر و کارهای بیرونی مناسب‌تر هستند 

جوشکاری چوبی را می توان به طور موثر بر روی چدن، فولاد ضد زنگ و فولاد استفاده کرد.

جوشکاری صرفاً به هم پیوستن دو جسم فلزی نیست، بلکه در مورد گرم کردن اجسام تا انتها و ساختن یا بازسازی آنها به شکل جدید است. به عنوان مثال، اکثر قطعات ماشین آلات یک تهویه مطبوع و اتومبیل ها مانند اتومبیل ها نیاز به جوش دارند، حتی برای طراحی و جوش دادن قطعات جواهرات با هم نیاز به یک دستگاه جوش مخصوص طراحی شده است که تنها درجه حرارت کمتری را برای طراحی های خلاقانه ایجاد کند. 

این یک کار خلاقانه است که به ما در ساخت بسیاری از طرح های معماری و خودرو کمک می کند، اما اطمینان از ایمنی فرد در هنگام استفاده از دستگاه های جوش برای ساخت این طرح های خلاقانه به همان اندازه مهم است.

نگرانی های ایمنی جوش 

این فرآیندها می تواند خطرات و خطرات متعددی را برای سلامتی و بدن شما ایجاد کند، از این رو لازم است از این خطرات آگاه باشید و برای محافظت از خود در برابر آن اقدامات احتیاطی انجام دهید.

شوک الکتریکی:این یکی از خطرناک ترین تهدیدهایی است که ممکن است باعث صدمات جدی شود. این امر زمانی ایجاد می شود که شما لباس خیس می پوشید یا زمانی که به قطعه کار فلزی تکیه داده اید.

استفاده از تخته سه لا یا تشک های لاستیکی که ممکن است روی آنها بایستید به جلوگیری از شوک الکتریکی در حین کار با جوش کمک می کند.

خطرات صدا: در حین کار با دستگاه جوش ممکن است خود را در معرض صداهای بلند قرار دهید که می تواند به گوش شما آسیب برساند و ممکن است منجر به از دست دادن دائمی شنوایی و نارسایی گوش با چندین عوارض جانبی مانند افزایش فشار خون و ضربان قلب و سرگیجه شود.

اگر سطح سر و صدا از استانداردهای نظارتی فراتر رود باید از محافظ شنوایی استفاده شود. اگر آسیب وارد شود، بازگرداندن کم شنوایی می تواند واقعاً دشوار باشد.

قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش: نگاه کردن به این نورهای فرابنفش در حین جوشکاری بدون عینک جوشکاری مناسب ممکن است برای چشمان شما بسیار دردناک باشد، همچنین این قرار گرفتن در معرض منظم ممکن است باعث از دست دادن بینایی شود. عدم استفاده از لوازم جانبی اختصاصی ممکن است باعث ورود ذرات و جرقه به چشم در فرآیند جوش شود.

 

قرار گرفتن در معرض دود و گازها: این قرار گرفتن در معرض چندین مشکل بهداشتی بسته به نوع دود و گازهایی که در معرض آنها قرار گرفته اید و همچنین مدت زمان قرار گرفتن در معرض می تواند باعث ایجاد چندین مشکل شود. 

این قرار گرفتن در معرض می تواند باعث بسیاری از بیماری ها مانند آسم، سرطان، تحریک گلو، ذات الریه و غیره شود.

این مشکلات معمولاً زمانی رخ میدهند که جوشکاران فکر میکنند میتوانند اقدامات احتیاطی را برای چند جوش سریع انجام ندهنداین یک عمل خطرناک استما به شما پیشنهاد می کنیم اقدامات احتیاطی را رعایت کنید و از کیت ایمنی استفاده کنید.

در بالا به نگرانیهای ایمنی مربوط به فرآیند جوشکاری اشاره کردیم، بیایید در مورد مراحل و ابزارهایی که میتوانید برای محافظت از خود هنگام کار بر روی این دستگاهها استفاده کنید، بحث کنیم.

 

اقدامات احتیاطی ایمنی جوش 

نادیده گرفتن ایمنی شما در حین انجام هر گونه فعالیت جوشکاری ممکن است باعث بسیاری از مشکلات مرتبط با سلامتی شود که در بالا ذکر شد. بنابراین، رعایت دستورالعمل های ایمنی و انجام اقدامات احتیاطی برای محافظت از خود هنگام کار با دستگاه های جوش ضروری است.   

همیشه از PPE مناسب استفاده کنید:

تجهیزات حفاظت فردی (PPE) یک کیت ایمنی ضروری است که ما هنگام کار با دستگاه های جوشکاری از آن استفاده می کنیم زیرا این کیت ایمنی کامل را تضمین می کند، از جمله:

کلاه های ایمنی جوشکاری : این کلاه ها شما را از قرار گرفتن در معرض اشعه های مضر UV، ذرات مضر و سوختگی های شیمیایی محافظت می کنند.

 

ماسکهای تنفسی : این ماسک‌ها شما را از استنشاق دود و گازهای مضر در طول فرآیند جوشکاری محافظت می‌کنند.

 

لباسهای مقاوم در برابر آتش: این لباس‌ها از شما در برابر گرما و آتش محافظت می‌کنند و از سوختگی بدن محافظت می‌کنند. همیشه چرم یا پنبه مقاوم در برابر شعله را انتخاب کنید.

 

محافظ گوش: استفاده از محافظ گوش برای پوشاندن گوش در برابر صداهای زیاد مهم است. گوش بند های مقاوم در برابر آتش بسیاری وجود دارد که شما را در برابر جرقه و سوختگی از ورود به گوش محافظت می کند.

 

چکمه و دستکش :این لوازم جانبی می توانند شما را از برق گرفتگی، آتش سوزی و سوختگی نجات دهند. دستکش‌های دستی با کف لاستیکی و کفش‌های ایمنی روی پنجه آن‌ها.

 

اینها برخی از لوازم جانبی هستند که می توانند در حین کار با دستگاه جوش و انجام کارهای خلاقانه جوشکاری بدون آسیب یا کمتر به شما کمک زیادی به حفظ سلامت و بدن خود کنند.

شما می توانید برای خرید انواع دستگاههای جوش به صورت آنلاین از وبسایت ابزار گلد به نشانی https://www.abzargold.ir/  مراجعه کرده و یا به صورت حضوری از درب فروشگاه تهیه فرمایید.

 

نحوه ارسال کالا

روش پرداخت کالا

پیگیری سفارشات

لوگوی شبکه اجتماعی واتس آپ
پشتیبانی آنلاین ابزارگلد از طریق واتساپ

جهت سهولت در امر پاسخگویی به شما بازدیدکنندگان گرامی، با راه اندازی پشتیبانی آنلاین، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

هرگونه سوال در خصوص محصولات و... را از طریق واتساپ با ما در میان گذارید.

ارسال پیام به واتس آپ از طریق موبایل
ارسال پیام به واتس اپ از طریق مرورگر