شماره کارت : 6037997164733801 حامد رحمانی | تلفن:۰۲۱۶۶۳۴۷۸۰۷
آسیب های احتمالی در هنگام استفاده از فرز سنگبری ایجاد می شود!

فرز سنگبری یک ابزار برقی است که توسط کارگران ساختمانی و پیمانکاران استفاده می شود. این یک نوع چرخ ...

فرز سنگبری یک ابزار برقی است که توسط کارگران ساختمانی و پیمانکاران استفاده می شود. این یک نوع چرخ ساینده است و روشی سریع و موثر برای برش و صاف کردن انواع سطوح و مواد ارائه می دهد. اما مانند هر ابزار برقی دیگری، فرز ها در صورت استفاده نادرست یا بی دقت می توانند خطرناک باشند. در این وبلاگ با نکات ایمنی قبل و حین برش و نحوه صحیح برش آشنا می شویم. 

بیایید آسیب های احتمالی توسط فرزها را ببینیم:

  • بریدگی روی پوست
  • قطع انگشتان دست
  • صدمات چشمی
  • جراحت سر
  • آسیب دیدگی پا
  • سایر صدمات ضربه ای

بسیاری از این صدمات می تواند ناشی از پرتاب ذرات ساینده و فلزی، مواد پرتاب شده و تماس با خود ابزار باشد. 

ممکن است در حین کار با فرزها با تعدادی از حوادث روبرو شوید:

شکستن چرخ

خطر شکستگی در هر چرخ ساینده بسیار زیاد است. این خطر را می توان با بررسی دیسک ها، نصب صحیح و استفاده ایمن از فرز سنگبری  کاهش داد.  

چرخ های ساینده را به درستی سوار کنید و روی ابزاری که برای آن در نظر گرفته شده است استفاده کنید. بسیاری از تصادفات به این دلیل رخ می دهد که چرخ ها به روش های مختلف سوار می شوند.

تماس با چرخ

فرز سنگبری می توانند سنگ، بتن، فلز و سایر مواد قوی را برش دهند، بنابراین هنگام کار با آن باید مراقب باشید زیرا به راحتی می تواند گوشت و استخوان انسان را برش دهد. از این رو، با استفاده نادرست از فرز و در صورت عدم رعایت نکات ایمنی در حین استفاده، می تواند عواقب جدی داشته باشد و احتمال آسیب بیشتر شود. بنابراین، مطمئن شوید که گارد ایمنی در جای خود قرار دارد و کارگران از دستکش‌های مناسب استفاده می‌کنند تا در حین استفاده، چسبندگی خوبی داشته باشند. همچنین هنگام استفاده از فرز سنگبری هوشیار باشید. 

تماس با پرتابه ها

پرتابه ها به دلیل ترکیدن چرخ و همچنین برش مواد رخ می دهد. شما همیشه نمی توانید از پرتابه ها جلوگیری کنید، اما می توانید با استفاده از ابزار مناسب خطر را به حداقل برسانید. برای جلوگیری از آسیب، مهم است که از PPE صحیح استفاده کنید.

انتخاب چرخ مناسب برای مواد و تنظیم سرعت صحیح در حین برش نیز بسیار مهم است. اطمینان حاصل کنید که در نصب چرخ ها آموزش دیده اید و هنگامی که چرخ ها فرسوده شدند آنها را تعویض کنید. 

پس زدن نیز ممکن است به دلیل از دست دادن کنترل بر روی ابزار اتفاق بیفتد و باعث صدمات جدی شود. همیشه از PPE  شامل محافظ چشم، سر، پا و دست استفاده کنید. 

اگر می خواهید ایمن باشید و از آسیب های جدی دور باشید، پوشیدن لباس مناسب مهم است. اگر لباس نامناسب بپوشید، خطر درهم تنیدگی بسیار زیاد است. 

لباس های گشاد یا آستین های گشاد به راحتی بین چرخ و قطعه کار کشیده می شوند. موهای بلند باید از پشت بسته شود. پارچه ها و زباله ها باید از محل کار خارج شوند زیرا ممکن است در هم بپیچند. 

آتش

هنگام استفاده از فرز سنگبری ، جرقه های زیادی تولید می کند که متوقف کردن آن ممکن نیست، اما می توانید هنگام کار با آن از ایمنی خود اطمینان حاصل کنید. 

اگر از فرز سنگبری در نزدیکی جایگاه سوخت گیری یا نزدیک به هر ماده قابل اشتعال استفاده می کنید، ممکن است از جرقه آتش بگیرد. 

همیشه باید قبل از استفاده از فرز سنگبری محل کار را بررسی کنید و هرگونه مواد قابل اشتعال یا اشتعال را حذف کنید. 

شوک های الکتریکی

بیشتر فرز های سنگبری برقی هستند و در نظر گرفتن حوادث ناشی از تجهیزات الکتریکی قابل حمل مهم است. همیشه ابزار را قبل از استفاده بررسی کنید، دستگاه قابل حمل را به صورت دوره‌ای تست کنید و کابل‌ها را از چرخ دور نگه دارید تا از تماس با آن جلوگیری شود. 

جدای از این خطرات، بررسی عوامل دیگر و اقدامات احتمالی مرتبط با آسیب نیز مهم است. این خطرات ممکن است باعث تصادف نشوند، اما می توانند آسیب طولانی مدت به سلامتی شما وارد کنند. 

همیشه سطوح قرار گرفتن در معرض لرزش فرز را بررسی کنید. همچنین باید از قرار گرفتن در معرض گرد و غبار، به ویژه از سیلیس، چوب و سایر گرد و غبارهای مضر آگاه باشید. همیشه از ماسک گرد و غبار برای محافظت از ریه های خود استفاده کنید. 

پیروی ساده از این نکات می تواند به شما کمک کند تا از خطرات مرتبط با فرز های سنگبری در امان باشید. 

اگر قصد خرید آنلاین فرز های سنگبری  را دارید ، به وب سایت ابزار گلد به نشانی https://www.abzargold.ir/ مراجعه کنید و برندهای برتر را با محدوده قیمتی مقرون به صرفه دریافت کنید. شما می توانید انواع فرز ها مانند فرز آهنگری ، فرز سنگبری ، فرز چندکاره ، فرز مینیاتوری ، اور فرز ، فرز مستقیم ، مینی فرز ، فرز انگشتی ، فرز بتن ساب ، پولیش و مینی فرز شارژی  به صورت آنلاین از سایت و یا به صورت حضوری از فروشگاه ما تهیه کنید.

 

 

نحوه ارسال کالا

روش پرداخت کالا

پیگیری سفارشات

لوگوی شبکه اجتماعی واتس آپ
پشتیبانی آنلاین ابزارگلد از طریق واتساپ

جهت سهولت در امر پاسخگویی به شما بازدیدکنندگان گرامی، با راه اندازی پشتیبانی آنلاین، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

هرگونه سوال در خصوص محصولات و... را از طریق واتساپ با ما در میان گذارید.

ارسال پیام به واتس آپ از طریق موبایل
ارسال پیام به واتس اپ از طریق مرورگر