شماره کارت : 6037997164733801 حامد رحمانی | تلفن:۰۲۱۶۶۳۴۷۸۰۷
اور فرز چیست

اور فرز دستگاهی است از انواع مدلهای فرز که با سرعت بسیار بالا در حدود 25 تا 30 هزار دور در دقیقه تیغ یا ابزار را به چرخش در می آورد و برای ایجاد شیار، زه وار، ایجاد سوراخ و برش و ایجاد اتصال های چوبی و بسیاری دیگر از انواع اموری که در کار نجاری انجام میشود.

اور فرز یکی از ابزارهای پرکاربرد در صنعت چوب هست. از این دستگاه می‌توانید برای کارهایی مانند، برش کاری، فرم دهی، تراش، سوراخ کاری و … استفاده کنید. به عبارتی با تیغه‌های بسیار زیادی که برای اور فرز ساخته شده است و شابلون‌های کمکی که همراه با دستگاه وجود دارد و شابلون‌های که خودتان امکان ساخت آن را دارید، انجام هر کاری ممکن است.

 

انواع اور فرز نجاری

به طور کلی دو نوع اور فرز تولید می شود . یکی اور فرز با پایه ثابت است که معمولا دارای میز می باشد و جهت ایجاد شیارهای با عمق کم و دقیق کاربرد دارد و دیگری اور فرز با پایه متحرک است که قدرت مانور بیشتری به کاربر می دهد و شما می توانید دستگاه را با استفاده از دو دسته آن حرکت داده و به عمق بیشتری دست پیدا کنید . در بین نجاران نوع متحرک به اور فرز دستی معروف است و از محبوبیت خاصی نیز برخوردار است.

نوع دیگر به فرز مشتی یا لبه گیر معروف هستند که ابعاد و وزن کوچک تری دارند و بدون هیچ دسته ای هدایت می شوند و می توان آن ها را با یک دست هدایت کرد.سایز تیغه  درفرزهای مشتی کوچک تر است و در نتیجه ابزار ظریف تری را روی چوب به وجود می آورد.

در برخی دسته بندی ها فرزهای مینیاتوری را نیز به واسطه ی اینکه برای کارهای ظریف چوبی کاربرد دارند،در رده فرزها قرار می دهند. فرزهای مینیاتوری هیچ دسته ای وجود ندارند.

برخی مدل ها هم هستند که در واقع دو کاره هستند یعنی هم به عنوان فرز مشتی می توان از آن استفاده کرد و هم به عنوان اورفرز معمولی.

گذشته از موتور و گیربکس و کلید پاور که در تمامی اور فرزها هست میتونیم اولین و مهم ترین بخش اور فرز را کولت نگه دارنده تیغچه نامید ، برای نصب تیغچه داخل کولت ، پایه تیغچه را در داخل کولت قرار داده و با چرخاندن مهره مربوطه (معمولا توسط آچار های خود دستگاه)، پایه در جای خود تثبیت می شود. توجه داشته باشید که تیغچه را به خوبی در محل خود محکم کنید و قبل از روشن شدن دستگاه از جایگذاری دقیق و عدم جابجایی تیغچه اطمینان حاصل کنید .

دومین بخش مهم یک دستگاه اور فرز تیغچه ها است که در مدل ها و طرح های مختلفی موجد هست و کارایی متفاوتی دارند .  برای هر شکلی که در ذهن ما وجود دارد تیغه های اور فرز ساخته شده و در بازار وجود دارد و تنها کاری که باید انجام دهیم این است که تیغه مطابق با نقشه کار رابگیزیم و روی دستگاه نصب کنیم .

در تمامی اور فرز ها کلیدی وجود دارد که برای خاموش و روشن کردن دستگاه استفاده می شود که این کلید در برخی مدل ها دیمر دار و در مدل های دیگر بدون دیمر است. البته از آنجایی که بهترین حالت استفاده از اور فرز به جهت تمیزتر در آمدن کار استفاده از حداکثر دور است معمولا در اورفرزها از دیمر استفاده نمی کنند .

توجه داشته باشید استفاده از این دستگاه نیاز به کسب مهارت دارد و در زمان کار باید دقت بسیار بالایی به کار ببندید تا به کیفیت مطلوب دست یابید و هنگام استفاده از خانواده ی فرز ها اعم از فرز آهنگری فرز انگشتی اوور فرز نجاری و … از پوشاک ایمنی مناسب جهت ایجاد دقت و امنیت استفاده نمایید .

نکات ایمنی هنگام کار با اور فرزها :

1) هنگام استفاده از اور فرز از عینک ایمنی و گوشی و ماسک استفاده شود .

2) همیشه قبل از اینکه دو شاخ دستگاه را به برق وصل کنید از خاموش بودن (کلید) اورفرز اطمینان حاصل شود .

3) توجه داشته باشید قبل از روشن کردن دستگاه از جایگذاری دقیق و عدم جابجایی تیغه در کولت اطمینان حاصل شود .

4) اور فرزهای نجاری به دلیل قدرت و سرعت بالا ، لازم است هنگام کار با این ابزار توسط هر دو دست نگهداری شوند .

5) هر اندازه مهارت و دقت کاربر در استفاده از اور فرز بالاتر باشد ، خطر‌های احتمالی نیز کمتر خواهند بود .

 

 

 

 

نحوه ارسال کالا

روش پرداخت کالا

پیگیری سفارشات

لوگوی شبکه اجتماعی واتس آپ
پشتیبانی آنلاین ابزارگلد از طریق واتساپ

جهت سهولت در امر پاسخگویی به شما بازدیدکنندگان گرامی، با راه اندازی پشتیبانی آنلاین، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

هرگونه سوال در خصوص محصولات و... را از طریق واتساپ با ما در میان گذارید.

ارسال پیام به واتس آپ از طریق موبایل
ارسال پیام به واتس اپ از طریق مرورگر