شماره کارت : 6037997164733801 حامد رحمانی | تلفن:۰۲۱۶۶۳۴۷۸۰۷
هویه برقی چیست

یکی از وسایل پرکاربرد در ساخت انواع پروژه ها از جمله پروژه های الکترونیکی هویه است،هویه یک ابزار دستی می باشد و وظیفه اصلی آن لحیم کاری است هویه به قلع حرارت می دهد تا ذوب شده و بین دو قطعه ای که قرار است به هم لحیم شوند جاری گردد.

لحیم ذوب شده اتصال را بین اجزا فراهم میکند و با خنک شدن، سفل میشود و یک اتصال ثابت و رسانا بین سیم ها و قطعات ایجاد میکند. این اتصال در حالت عادی تا زمانی که دوباره گرم شود (توسط هویه یا قرار گرفتن در دمای بسیار بالا) باقی میماند. با گرم شدن، لحیم دوباره ذوب میشود و باعث جدایی اتصال میشود.

هویه‌ها معمولا به دو دسته‌‌ی اصلی هویه الکتریکی و هویه غیر الکتریکی تقسیم می‌شوند. هویه‌های الکتریکی که مستقیم با برق کار می‌کنند دارای دو مدل مختلف هویه قلمی و هویه تفنگی می‌باشند:

هویه تفنگی: در هویه تفنگی از ترانسفورماتوری استفاده شده تا با کاهش ولتاژ و افزایش جریان در نوک هویه، گرمای لازم برای انتقال دما ایجاد شده و حرارت مستقیم در نوک آن تولید شود، بنابراین دما با سرعت زیادی در آن‌ها بالا می‌رود. در این هویه چون اتصال از نوع کوتاه است، اگر به مدت طولانی روشن نگه داشته شوند ممکن است بسوزند.

هویه قلمی:  ویژگی اصلی این هویه دارا بودن یک سیم پیچ نیکل-کرم با مقاومت بالاست. این هویه توان واتی بین ۲۰ تا ۵۰۰ دارد و امکان تنظیم دما و وات در برخی از مدل‌های آن امکان پذیر است.

هویه‌های غیرالکتریکی یا قابل حمل نیز بر اساس نوع کارکردشان به چهار مدل هویه چکشی، هویه گازی، هویه باتری خور و هویه شارژی تقسیم می‌شوند:

هویه گازی: این نوع هویه مانند فندک‌های گازی دارای مخزنی از گاز مایع هستند که با انرژی آن تولید حرارت می‌کنند و گاز آن‌‌ها قابل شارژ است.

هویه باتری خور: این هویه‌ها هما‌نطور که از اسم‌اشان مشخص است با باتری‌های یک و نیم ولت یا باتری های کتابی بزرگ کار می‌‌کنند، بعضی از انواع آن نیز با پورت usb رایانه قابل استفاده هستند.

هویه شارژی: نحوه کار هویه شارژی مانند بقیه هویه هاست و با قرار گرفتن در پایه مخصوص شارژ، قابل استفاده هستند.

 

نحوه ارسال کالا

روش پرداخت کالا

پیگیری سفارشات

لوگوی شبکه اجتماعی واتس آپ
پشتیبانی آنلاین ابزارگلد از طریق واتساپ

جهت سهولت در امر پاسخگویی به شما بازدیدکنندگان گرامی، با راه اندازی پشتیبانی آنلاین، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

هرگونه سوال در خصوص محصولات و... را از طریق واتساپ با ما در میان گذارید.

ارسال پیام به واتس آپ از طریق موبایل
ارسال پیام به واتس اپ از طریق مرورگر