شماره کارت : 6037997164733801 حامد رحمانی | تلفن:۰۲۱۶۶۳۴۷۸۰۷
پیستوله برقی چیست؟

پیستوله برقی یا به عبارتی دیگر رنگ پاش برقی یک تکنیک فوق العاده نوین و کاربردی برای ...

 این دستگاه ، یک اسپری در یک پوشش معمولا پلاستیکی یا فلزی است که مقداری هوا درون خود ذخیره می کند . شایع ترین عملکرد پیستوله های برقی ، ذخیره هوا در مخزن خود و تبدیل آن به ذرات پودر شده و  سپس ذرات رنگی می باشد . در این مقاله سعی می کنیم توضیحات کاملتری نسبت به  پیستوله های برقی ارائه دهیم.

تفاوت پیستوله برقی با پیستوله بادی چیست؟

شاید این سوال هم در ذهن شما به وجود آمده باشد که پیستوله برقی بخرم یا پیستوله بادی، در واقع پاسخ این سوال خیلی ساده است. شما با توجه به نوع استفاده خود می توانید، پیستوله خود را انتخاب کنید. اگر برای مصارف خانگی و سبک می خواهید که نیاز به دقت زیادی ندارند، بهتر است پیستوله برقی بخرید، اما اگر شغل شما نقاشی ساختمان و خودرو می باشد و مدام مجبور به استفاده از این وسیله هستید پیستوله بادی بهتر است زیرا علاوه بر طول عمر طولانی می توانید با فشار باد مورد نظر به صورت حرفه ای با آن رنگ آمیزی کنید.

مزایای استفاده از پیستوله برقی چیست؟

  • قیمت کمتر: پیستوله برقی ها در مقایسه با پیستوله بادی ها که نیاز به کمپرسور باد دارند از قیمت کمتری برخوردار هستند. یعنی شما با کمترین هزینه می توانید یک پیستوله رنگ بخرید.
  • مصرف رنگ کمتر: به وسیله این ابزار می توانید با مقدار کمی رنگ سطح قابل قبولی را رنگ آمیزی نمایید در نتیجه با استفاده از پیستوله برقی می توانید در مصرف رنگ صرفه جویی کنید.
  • جابه‌جایی راحت: این وسیله به دلیل داشتن حجم و وزن خیلی کم را به راحتی می توان جا‌به‌جا کرد. در واقع جابه‌جایی راحت یکی از مزایای آن می باشد.
  • رنگ آمیزی یکنواخت: در مقایسه با رنگ آمیزی با فرچه و غلطک که خط هایی بر روی سطح بر جای می گذارند، رنگ آمیزی با پیستوله یکنواخت تر می باشد و از کیفیت بیشتری برخودار است.

نحوه کار با پیستوله برقی

رنگ یا مایعی که در پیستوله برقی، قصد پاشش آن را داریم، بایستی به طور یکنواخت و مخلوط شده و عاری از هرگونه توده حل نشده، ذره اضافی یا الیاف باشد.

قبل از اینکه مخزن را پر کنیم بایستی رنگ را رقیق کرده باشیم. غلظت رنگ را با استفاده از قیف رقیق سازی می توان تعیین کرد. جالب است بدانید زمان تخلیه رنگ در این قیف ها بیانگر غلظت آن است. در ضمن باید بدانید که آنتی سپتیک و ماده لکه زدای چوب نیازی به رقیق سازی ندارد.

نکته ای که باید رعایت نمایید این است که به هیچ وجه از تینر فوری جهت رقیق سازی رنگ استفاده ننمایید. جهت رقیق سازی رنگ بایستی از تینرهای معمولی یا روغنی استفاده نمود.

یکی از آسیب های جدی تینر فوری، صدمه شدید به قطعات دستگاه مانند اورینگ، نازل و سوزن می شود.

پیستوله های بادی

پیستوله بادی یا رنگپاش پنوماتیکی به دو دسته حرفه ای و خانگی تقسیم میشوند. رنگ پاش بادی را باید بر اساس دقت پاشش، حداکثر فشار عملکرد و غلظت رنگ انتخاب نمود. همچنین هنگام خرید رنگ پاش به جنس بدنه و نازل توجه کنید. استفاده از فولاد ضد زنگ در تولید این قطعات باعث افزایش طول عمر پیستوله میشود.

 

نحوه ارسال کالا

روش پرداخت کالا

پیگیری سفارشات

لوگوی شبکه اجتماعی واتس آپ
پشتیبانی آنلاین ابزارگلد از طریق واتساپ

جهت سهولت در امر پاسخگویی به شما بازدیدکنندگان گرامی، با راه اندازی پشتیبانی آنلاین، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

هرگونه سوال در خصوص محصولات و... را از طریق واتساپ با ما در میان گذارید.

ارسال پیام به واتس آپ از طریق موبایل
ارسال پیام به واتس اپ از طریق مرورگر