شماره کارت : 6037997164733801 حامد رحمانی | تلفن:۰۲۱۶۶۳۴۷۸۰۷
دریل ستونی را بیشتر بشناسیم

دریل ها، انواع گوناگونی دارند که یکی از انواع آن ها دریل ستونی است.

این دریل ابزاری عالی برای سوراخ کاری است. با دریل پیچ گوشتی می‌توان سوراخ‌هایی روی سطوح پلاستیکی، چوبی، فلزی و حتی بتنی ایجاد کرد. با این حال، هنگام استفاده از آن برای مواد سخت، باید قدرت دستگاه را مورد توجه قرار دهید.هنگامی که با موادی همچون نئوپان و ام دی اف کار می‌کنید به دلیل جنس آن‌ها احتمال از هم پاشیدن آن به هنگام خروج مته وجود دارد؛ به همین منظور از قطعه‌ چوبی زیر قطعه‌ی مورد نظر استفاده کرده و آن را با ابزاری محکم کنید تا سوراخ‌کاری با نهایت دقت و به‌صورت تمیز انجام شود.دریل ستونی که در اصل به منظور استفاده در صنعت آهنگری و کار با فلز ساخته شده بود، بعدها در صنعت چوب نیز مصارف گسترده‌ای یافت. برای درک هرچه بهترِ اهمیت این دستگاه تصور کنید که بدون استفاده از یک دریل ستونی چگونه می‌توانید در یک سطحِ کوچک سوراخ‌های دقیقی را با دریل‌های معمولی ایجاد کنید. از آن گذشته، می‌توان از دریل‌های ستونی به عنوان یک سنباده‌زن برقی و یا یک اور فرز نیز استفاده نمود. با وجود کاربرد گسترده، این دستگاه تنها سطحی در حدود ۱ مترمربع از فضای کارگاه را اشغال کرده و در قیاس با دستگاه‌های چندکاره و سنگین دیگر قیمتِ بالایی ندارد. معمولاً دریل های ستونی در دو مدل زمینی یا ثابت و رومیزی ساخته می شوند. در واقع دریل های زمینی کارایی بالایی دارند و از ظرفیت و قدرت بیشتری نیز برخوردارند. ولی در عین حال، سنگین تر هستند و حمل و نقل آنها با دشواری فراوانی همراه است. در صورتی که مدل های رومیزی این دریل ها، سبک و قابل حمل می باشند.مکانیزم حرکتی دریل ستونی بر پایه یک مکانیزم چرخشی که به نام اسپیندل شناخته میشود طراحی شده است. در این دستگاه مته روی یک سه نظام که در انتهای اسپیندل قرار گرفته است، سوار شده و حرکت آن در راستای عمودی توسط یک دسته دوار کنترل می شود.این مکانیزم امکان سوراخکاری با دقت بالا را برای کاربر فراهم می کند. علاوه بر این، تمام دریل های ستونی به مکانیزم توقف عمق مجهز هستند که امکان سوراخکاری با عمق ثابت را نیز برای شما به ارمغان می آورد.حتی برخی مدل ها امکان کج شدن میز به طرفین را تا 45 درجه و در مدل های بزرگ و پیشرفته تا 360 درجه کامل فراهم میکنند؛ این ویژگی امکان دریلکاری در تمام زوایا را برای کاربر به ارمغان می آورد. برخی مدل ها به چراغ LED یا راهنمای لیزری هم مجهز هستند که محل دقیق ایجاد سوراخ را به کاربر نمایش می دهد.

اجزای دریل ستونی

میز کار: یکی از اجزای مهم دریل ستونی، میز کار می باشد که قطعه کار بر روی آن جهت عملیات سوراخ کاری قرار می گیرد؛ لازم به ذکر است که میزها به دو دسته ثابت و چرخشی تقسیم می شوند. باید دقت کنیم که قابلیت تنظیم ارتفاع در دریل های ستونی وجود دارد؛ یعنی با توجه به ابعاد قطعه کار می توان فاصله آن را با سه نظام تنظیم نمود. لازم به ذکر است که برای ثابت و نگه داشتن قطعه کار می توان از گیره پیچ دستی استفاده نمود.

تسمه:  تسمه قسمتی است که وظیفه انتقال قدرت را به عهده دارد.

کله گی بخش دیگر دریل های ستونی را تشکیل می دهد که در قسمت بالایی این دستگاه وجود دارد. این قسمت اجزایی همچون فلکه و تسمه را درون خود جای می دهد. دریل ستونی دارای دو فلکه است که یکی از این فلکه ها به الکتروموتور و دیگری به محور دریل متصل می شود.

اهرم: قسمتی از دریل که شما با تسلط کافی بر روی آن میتوانید هدف خود را سوراخ کنید.

عمق سنج: در مواردی که می خواهید سوراخی با عمق مشخص ایجاد کنید این قسمت مورد استفاده قرار می گیرد.

پایه و بدنه: معمولا جنس بدنه دریل از چودن است. و پایه هم به شکلی طراحی شده است که به زمین متصل شود.

 

 

 

نحوه ارسال کالا

روش پرداخت کالا

پیگیری سفارشات

لوگوی شبکه اجتماعی واتس آپ
پشتیبانی آنلاین ابزارگلد از طریق واتساپ

جهت سهولت در امر پاسخگویی به شما بازدیدکنندگان گرامی، با راه اندازی پشتیبانی آنلاین، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

هرگونه سوال در خصوص محصولات و... را از طریق واتساپ با ما در میان گذارید.

ارسال پیام به واتس آپ از طریق موبایل
ارسال پیام به واتس اپ از طریق مرورگر