شماره کارت : 6037997164733801 حامد رحمانی | تلفن:۰۲۱۶۶۳۴۷۸۰۷
دریل چکشی و ویژگی آن

دریل ها ابزارهایی هستند که عمده ترین کاری که با آن ها انجام می شود سوراخکاری است.

آیا می خواهید سطوح سخت مانند آجر، بتن یا سنگ را  سوراخ کاری کنید، در این صورت می توانید از یک دریل چکشی کمک بگیرید. مشابه دریلهای معمولی  هستند اما تفاوت اصلی آنها این است که شبیه چکش عمل می کنند که در موقعیت های خاص بسیار مؤثرتر از نوع برقی معمولی عمل می کنند. عملکرد این  ابزاربرقی به این صورت است که حرکت چرخشی برای ایجاد سوراخ با حرکت ضربه‌ای چکشی ترکیب شده و  زمانی که می‌خواهید سطوح سخت را سوراخ نمایید، ضربه‌های محکم چکشی را حس خواهید کرد. دریل چکشی دارای یک چرخ دنده در قسمت شفت و یک فلنج در انتهای بدنه است. با اعمال نیرو، فلنج به عقب و جلو حرکت می کند و دستگاه شروع به ضربه زدن می کند. تعداد ضربه هایی که دریل می تواند وارد کند، متفاوت است و بین ۱۰۰ ضربه تا ۳۰۰۰ ضربه در دقیقه متغیر می باشد. این میزان ضربه می تواند بیشتر یا کمتر نیز باشد. تفاوت دریل های چکشی و ساده در فشردن یک دکمه است. دریل های چکشی را می توان با فشردن یک کلید به دریل ساده تبدیل کرد و حالت ضربه ای را غیر فعال کرد.

دریل چکشی در انواع برقی و شارژی تولید و در سطح بازار عرضه میشود ، نوع برقی این نوع دریل به دو نوع دریل چکشی ساده و دریل چکشی تخریب ، طبقه بندی میشود. این نوع دریل جهت کار کردن نیاز مستقیم به اتصال به یک منبع انرژی الکتریکی خواهد داشت .و اما نوع شارژی آن ، همینطور که از نام آن مشخص است ، جهت راه اندازی و کار نیاز به باطری دارد. معمولا باطری این نوع دریل ها به صورت شارژی هستند و قبل از استفاده باید به صورت جداگانه شارژ شوند و سپس بر روی دریل نصب شوند . که معمولا دریل های شارژی دارای دو عدد باتری میباشند که یک باتری به صورت زاپاس در کنار باتری اصلی میباشد که سرعت در کار بیشتر شود و معطل شارژ شدن باتری نشوید.

عموما روی گردنه ی دریل شارژی ها یک حلقه ی تنظیم عملکرد دریل شارژی وجود دارد که ممکن است دو حالت، سه حالت یا بیشتر روی این حلقه وجود داشته باشد که حالت دریل ساده یا سوراخکاری چرخشی را انجام میدهد که با نماد مته مارپیچ روی این حلقه نشان داده شده است. یک حالت برای باز و بست پیچ و تبدیل دریل شارژی به پیچ گوشتی شارژی است که در این حالت ترکمتر دریل شارژی با تنظیم مقدار گشتاور قابل استفاده است و روی این حالت کار میکند و با یک نماد پیچ روی این حلقه مشخص شده است. در دریل شارژی چکشی قابلیت تنظیم حالت چکشی نیز روی این حلقه با نماد چکش نمایش داده شده است و با چرخش حلقه روی حالت چکشی دریل به مته ضربات متعدد وارد میکند تا کار سوراخکاری روی مصالح و دیوار راحت تر و بهینه تر انجام گیرد.

میزان کار کرد دریل شارژی به عدد آمپر ساعت آن بستگی دارد. هر چقدر این عدد بیشتر باشد، به‌همان اندازه میزان ساعات استفاده از دریل افزایش خواهد یافت. وقتی گفته می‎شود، باتری دارای ظرفیت یک آمپر ساعت است، یعنی می‎تواند برای مدت یک ساعت، جریان الکتریسیته با شدت یک آمپر تولید کند. اگر در این رابطه نگران هستید، بهتر است همواره یک عدد باتری یدک به همراه داشته باشید. البته میزان ساعت کارکرد این وسیله به فاکتورهایی نظیر میزان شارژ اولیه، سطحی که قرار است دریل شود، میزان ساعاتی که دستگاه به طور مداوم روشن بوده است و میزان دما نیز بستگی خواهد داشت. هر چقدر سطح سخت‎تر باشد و برای سوراخ کردن آن به نیروی بیشتری نیاز باشد، به  همان اندازه از انرژی باتری بیشتر استفاده خواهید کرد و در نتیجه مدت زمان مصرف آن کاهش خواهد یافت.

نحوه ارسال کالا

روش پرداخت کالا

پیگیری سفارشات

لوگوی شبکه اجتماعی واتس آپ
پشتیبانی آنلاین ابزارگلد از طریق واتساپ

جهت سهولت در امر پاسخگویی به شما بازدیدکنندگان گرامی، با راه اندازی پشتیبانی آنلاین، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

هرگونه سوال در خصوص محصولات و... را از طریق واتساپ با ما در میان گذارید.

ارسال پیام به واتس آپ از طریق موبایل
ارسال پیام به واتس اپ از طریق مرورگر